Pinksterweekend voorbij

Vanmorgen om half acht eruit en ook Jan wakker gemaakt. Dan tafel dekken en al snel kwam de familie boven. Jannick had alweer zijn ronde gemaakt met Kono. Na het ontbijt vertrokken ze weer. Meli moest gaan werken bij IPC. Jannick en de kinderen en hond buiten spelen. Later ben ik ook in de tuin gaan zitten een beetje kleur op doen. Dan gingen Jannick en Theresa nog een grote ronde lopen met Kono. Sabrina had last van langeweile ze wilde niets. Is ook goed.
Dan naar boven terug gegaan en het eten warm gemaakt. Ik had gisteren een grote ovenschotel gemaakt. Jannick heeft er zelfs vanmorgen mee ontbeten.
Nu begin van de middag is het buiten helemaal dicht getrokken en is er weer wind.
Later kwam Meli thuis en de familie was buiten aan het eten. Dan heb ik Meli gevraagd om mijn haar van achter recht te maken want Jan had er maar wat van gemaakt. Zijn interresse is mateloos. Ze heeft gelijk mijn nek geschoren. Dan gingen ze weer verder met hun film kijken. Hele familie compleet op de bank.
Tot morgenochtend heb ik vrijaf. Ik heb mijn werk naar de donderdag verplaatst want morgen zijn de kinderen vrij.

Vanmorgen kwam Jannick om half 7 met Kono. Hij was al rond geweest. Sabrina wilde nog wat liggen en Theresa ook.
Ik snel douchen en dan een koffie met Jannick gedronken voor hij naar zijn werk ging. Tegelijkertijd kwam Sabrina boven.
Sabrina heb ik aangekleed want die wordt ergens tegen negen door Ingrid opgehaald. Die heeft fysiotherapie. Kono ligt braaf in haar hondenkussen.
Om tien kwam Sabrina terug en die maakte stampei, dus eerst een grote mond gegeven en nu is het afgelopen. Dat hebben we elke keer als ze van Ingrid komt. Verder is ze boos want ze wil tv kijken maar wij willen niet dat ze de hele dag tv kijkt dus we hadden haar gezegd vanmiddag. Nu is ze zich zelf aan het vervelen want ze wil nog steeds niets.
Alvast alles voor het middageten klaar gelegd. Het is bagger weer dus wat ik van plan was gaat niet door. Er ligt een enorme berg afval. Dat moet uit elkaar gehaald worden . Het blanke hout apart voor de kachel en de rest stapelen voor het afvaldepot van de gemeente. Dan hadden we al wat weg kunnen brengen.
We hebben in ieder geval geboft met het pinksterweer. Het ziet er bij Jannick en Meli al goed uit nu die hele eetkamer weg is. Dat was allemaal zo donker en oud. Het is nog niet klaar maar het begint wat te lijken.
Middageten gemaakt en met de kinderen gegeten. Dan heb ik alles opgeruimd en ijsjes gemaakt. Theresa had al de hele morgen buikpijn dus pittenzak en na het middageten haar een paracetamol gegeven. Dan zijn we met zijn allen met Kono gaan wandelen. Die is de braafste vandaag.
We hebben de hele ronde droog kunnen lopen en de zon brak zelfs even door waardoor we het allemaal warm hadden. Na thuiskomst kwamen de buien alweer snel. Het zijn behoorlijke buien. Dan mochten de kinders wel tv kijken maar wel in de slaapkamer. ik heb de dag overleeft. Meli komt pas vrijdagavond weer thuis. Jannick vandaag ook laat want naast zijn werk moet hij daarna iemand in de melk inscholen. Met die is Jannick niet blij . Hij kende die al en die heeft kans gezien om al 2x schade aan de waren te rijden. Kwestie van zekeren. Vandaar dat hij nu op de melk wordt gezet. Jannick voorziet een korte carriere dat had hij al gezegd voor die man begon.
Net avondeten gemaakt, Theresa wilde tosties en Sabrina sandwich chocopasta. Dat kan allemaal bij Oma. Er gaat dan ook heel wat doorheen.
Gelijk Kono avondeten gegeven , uiteraard Jan ook dus iedereen tevreden.
Dan straks de kinderen bedklaar maken want morgen moeten ze weer naar school.
Als ik dan op tv zie dat er 9/10 jarigen in de nacht om 2 uur op straat zijn vraag ik mij af waar zijn die ouders? Ze worden steeds jonger crimineel en zijn ook al op jonge leeftijd tot ernstig geweld in staat. Dan ben ik toch wel streng geweest en Jannick is dan ook streng voor zijn kinderen. Maar wel fair.