Heerlijk druk , seizoen weer begonnen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag 19 december
Het sneeuwt nog steeds en het ziet er prachtig uit maar het is vooral erg koud. Ook overdag halen we wel min7. Jannick heeft dienst in Ramsau bij de Noordse combinatie.
Wij doen wat boodschapjes en halen een kerstboom voor onze Duitse gasten.
We hadden ook mijn toegangskaarten opgehaald voor vanavond. Ook nog maar even nieuwe skihandschoenen gekocht want het zal vanavond wel koud zijn.
Toen we naar beneden reden om boodschappen te doen ging het prima met rijden tot dat we beneden bij het punt kwamen waar de serpentineweg en de weg vanaf Leien bij elkaar komen. Jan remde maar het was totaal zinloos we gleden gewoon door naar beneden , gelukkig kon de auto die naar boven kwam wel remmen en we gleden dus gewoon door. Terug hadden we geen enkel probleem.
Maar toen we naar beneden reden aan het eind van de middag dachten we , we nemen de serpentine weg naar beneden maar al vlug reden we dus stapvoets omdat er allemaal auto’s voor ons zaten die dat ook deden. Maar al snel stonden er naar bovengaand allemaal autp’s stil die niet meer weg kwamen. Wij zijn op een uitwijkpunt gestopt en hebben maar kettingen gelegd want we moeten vanavond ook terug. Zo kwamen we toch goed beneden aan. Het was reuze gezellig bij de Mountainmania, de Oe3 zender luisteren we zelf ook altijd. Maar er waren bitter weinig mensen. Het was wel koud maar toch. Wij zijn nog even tussendoor een hamburger en frietjes gaan eten bij de Tenne maar behalve dat het niet goedkoop is was het ook niet echt smakelijk. Bij MacDonalds smaakt het beter en nu Haus er een heeft zal de Tenne dat wel merken denken we. We zijn weer terug gegaan en langzaam vulde zich het Planaistadion. De sfeer was uitstekend en we vermaakten ons kostelijk. Maar de kou werd wel merkbaar en na de eerste doorloop om 22 uur zijn we naar huis gegaan want onze tenen waren bevroren ondanks de isolatietegels waar we op stonden , het was daar -17 graden.
We zijn veelvuldig op tv te zien geweest we stonden ook helemaal vooraan. Jannick had ook daar weer dienst. Jan is hem later gaan halen toen hij klaar was. Het was zeer onderhoudend maar ik heb het einde op tv gekeken terwijl ik aan het opwarmen in bed was met een warme chocolademelk.
Jannick was ook nog bij de Libro langs gegaan en hij heeft inderdaad dat wii snowboardspel met een wii board gewonnen. Lachen toch?
Het is nu ondertussen zondag en na mijn borrel die ik nog maar na de chocola genomen heb breekt het zweet me nu uit.
Ik ga lekker slapen en morgen gezond weer op.