Vakantie Salou

Nederland, Gouda

We gingen met de bus naar Spanje, opnieuw naar Salou en ook weer naar hotel Port Salou. Deze keer waren we met Mama, Papa Jan, Kirsten en Jannick. We gingen met Snoeink reizen. Eerst met de bus naar Bocholtz en daar stapten we over op een andere bus. Het was gelijk al mooi weer.
We gingen een dagje naar Tarragona, zien het Foro Romano,het Romeinse aquaduct, de kathedraal, het conservatorium,, het balkon over de Middelandse zee. We bezoeken plaatsen als Sarral waar ze veel met steen doen. Daar bezoeken we ook de Portell cava kelders.
We gingen naar Montblanc waar we de Baluart de Santa Anna, Facana Renaixentiste de Santa Maria bezochten We aten heerlijk Catalaans in hotel Ducal in Montblanc.
We waren ook in Cambrils waar we de schade na ernstige overstromingen heel groot was. We hebben complete woonhuizen in het water voorbij zien komen. Het zijn normaal droge rivierbeddingen naar zee en nu was het een woeste rivier die alles op zijn weg had meegenomen. We hebben zelfs de vorige keer dat we er waren gefietst in de droge bedding. Doordat we op mountainbikes reden zaten we van kop tot teen nu onder de modder.Behalve op mijn rug want jannick zat bij mij achterop en die zat schaterlachend helemaal onder die derrie.
We gingen naar een stuwmeer vlakbij Andorra en uiteraard ook naar Andorra. Daar hebben we skibrillen en tassen gekocht.
Jannick heeft een grote vakantie liefde ontmoet. Ze heet Nikita en komt uit Belgie. Ze zijn beide smoor op elkaar. Ook Kirsten heeft een vakantievriendje en hij heet Geo.
Jannick is zo dol op water dat hij zo maar in het diepe water sprong, kopje onder. De schoonmaker moest zo hard lachen en hij gaf Jannick de volgende dag een snorkelbril .
Het was een korte maar heerlijke vakantie..