Het laatste kaarsje mag nu aan

Nu mag het vierde kaarsje aan.
Vier lichtjes laten horen:
nog een paar nachtjes slapen,
dan wordt het Kind geboren.

Vanmorgen ging om kwart voor 8 de telefoon en werd ik wakker. Ondanks dat ik gistermiddag bij thuiskomst 3 uur had geslapen toch ook nog lang geslapen. Jannick melde dat hij weg reed in Singsdorf. Meli was met de auto van Heinz haar vader naar het werk, Jannick met haar auto onderweg naar ons. Kwart over 8 kwamen ze binnen en de tafel afgedekt en de broodjes in de oven gedaan. Gezellig met zijn allen ontbijten. Ik laat Sabrina nu op een gewone eettafelstoel met een kussen zitten. Dan straalt ze want ze voelt zich groot. Ze had vannacht doorgeslapen bij Meli en Jannick. Ze vindt haar bed ook geweldig het is een juniorbed dus 1.60 die past precies tussen hun nachtkast en de muur. Niks allemaal met extra bekleding . Ingrid legt haar nog steeds in bed met wanden bekleed en de randen van het bed bekleed . Sabrina is 4 en heeft een verleden maar wil wel graag groot zijn en zo behandelen wij haar ook. Ingrid kan het niet loslaten.
Eindelijk om half 2 weer het verlossende woord Ingrid is weer negatief getest en weer 2 bewoners positief. Het is wel leven met corona op de achtergrond maar we proberen ook normaal door te gaan . Lastig als je met Corona besmette mensen moet werken. De eerste ligt in het ziekenhuis en daar gaat het heel slecht mee van die andere 2 nog geen idee. Maar de kinderen kunnen vanavond weer naar huis en in hun eigen bed.
De afspraak is dat de 24 Jan en ik samen eten met Ingrid en de kinderen en ik het kerstdiner kook. Dan eerste kerstdag komen Meli en Jannick vroeg en gaan we kerstontbijten en later kerstdiner. Dan had Ingrid gevraagd aan Jannick kan je dan de kinderen ook de 26. houden en dat was oke. Dan zou ergens in die week (was eerst de 26. ) Edith komen met de kinderen. Maar doordat we opnieuw in Lockdown gaan kan dat niet. Wilde Ingrid dat Edith (haar zusje) dan op de 1e kerstdag zou komen en dan moest Jannick maar later op de 26e kerstvieren. Daarmee heeft ze Jannick op de kast gejaagd want die zei dat de kinderen de 26. komen prima gaan ze mee naar Weissenbach bij Liezen om kerst te vieren bij de moeder (Angelika) en de rest van moedersfamilie daar. Die wonen daar ook allemaal samen. Kinderen kunnen gewoon mee. En hij wil gewoon kerst met ons en de kinderen vieren. Dit is precies waarom het de laatste jaren steeds fout ging afspraken maken en dan op het laatste moment het anders willen. Ik heb al het eten in huis was allemaal voorbesteld.
De moeder van Meli woont met vriend ,de opa en oma , een broer en zijn vrouw en kinderen in Weissenbach bij Liezen. Daar waren ze gisteravond ook tot 9 uur en Theresa had daar monopolie gespeeld en bijna gewonnen. De kinderen zijn bij allemaal welkom en heeft er zo 2 omas en 2 opas en een overgrootmoeder en overgrootvader bij gekregen en dan ook nog ooms en tantes. Sabrina had in de middag ook een poosje geslapen.
De kinderen genieten ook met volle teugen.
Jannick wilde de kinderen vanmiddag wel weer mee nemen en dan later weer terug brengen want Heinz had de auto nodig die moest eieren gaan sorteren.
Maar het was wel goed dat ze thuis bleven. Ik had restanten chips en nog toastjes met restant kaas, een spekkaasbroodje gebakken en in plakjes. Sabrina at nog het laatste van de vanille topfen. Jannick had vanmorgen Apfeltorte voor bij de koffie meegenomen. Dus honger was er niet.
Ik heb de was gedaan die ligt weer in de kast, het bed is verschoond .
Ik heb nog steeds buikpijn maar het lijkt minder dan gisteren.
Verder wat Milchreis gekookt en dat gegeten meer fut om te koken had ik niet. De eerste ligt nu in bed en de 2e kan opblijven tot Mama komt mits het niet al te laat wordt.