Rommelige dag

Oostenrijk, Schladming

Vanmorgen wakker voor de wekker ging dat is altijd fijner dan wakker schrikken. Alles op mijn gemak en tegen 9 uur op pad naar de bus. Ik had om 10 uur een afspraak met het AK in het Gemeindeamt van Schladming.Ik was de eerste dus dat ging snel en zo als ik al dacht, je kan gewoon ontslagen worden ook als je ziek bent en je hebt alleen recht op 4 weken ziekengeld en 4 weken de helft vanaf de eerste dag dat je ziek werd en als je in de maanden ervoor ziek was telt dat ook mee. Dus gewoon nada. Als pensionist heb je dan nergens meer recht op. Dan even langs Nynke om dropjes voor mij en pepermuntkussentjes voor Jan te kopen. Moest allemaal snel want ik moest naar de Planet Planai lopen om de bus te halen. Om 12 uur weer thuis. Maar wat een drukte bij en op de Pistes overal en ook al was het minder koud vanachtend toch nog minus 12 en het werd wel warmer in temperatur maar het voelde toch heel koud aan. Thuisgekomen eten maken was snel klaar want ik had nog groente vn gisteren aardappels ook om even op te bakken en een lekkere runderbiefburger was zo gebakken. Dan kwam Theresa en dan kwam Jannick die me vroeg om even de babyfoon te nemen want hij moest heel even naar de RK waar iemand van de verzekring iets kwam controleren. In de tussentijd was Sabrina wakker en ik heb haar eten gegeven wat verdween als sneeuw voor de zon. Dan naar boven mocht ze in de auto Tik Tak kijken en dan was Jannick er al weer.
Gisteravond tegen 12 moest hij eruit brandweeralarm bij de PV. Was niets ernstig maar goed je moet er wel uit. Vanmorgen was er wel een heel zwaar ongeval in Assach bij een beton bedrijf die muren opbouwd en daar is een muur omgegaan en daar zijn arbeiders eronder gekomen. Helaas 1 dode en 4 zwaar gewonden. We worden de afgelopen weken in de regio aardig getroffen, 2x een auto tegen de trein, ongelukken op de 320 en nu dit.
Was Jannick terug zat hij bij moesten er telefonisch zaken geregeld worden voor het RK en moest hij weer naar het bureau want er kwam iemand voor de printer en Berni was nog niet terug van een rit. Jannick heeft deze week vrij maar heeft het drukker dan ooit. Omdat de medewerkers erg aangeslagen zijn na het ongeluk van vanmorgen neemt Jannick morgenavond de Kommandant over bij het grote concert op Häuser Kaibling. Dan moet hij morgen nog voor iets naar Liezen kan ik meerijden om wat inkopen daar te doen. Dacht hij zaterdag vrij te zijn maar heeft Funk Bewerb in Silber en hij dacht pas een week later. Mag hij nog snel gaan leren ook. Zondag Rettungsdienst bij het RK en dan mag hij maandag weer gewoon gaan werken. Ingrid is vanmiddag naar een arts in Haus en even langs de vuilstort in Aich. Vandaar dat het hier reuze gezellig is met Theresa en Sabrina. Het is een komen en gaan.
In de middag was het 0 graden en om half 4 kwam er zelfs een zonnetje door. Het wachten is nu op wie het eerste terugkomt Ingrid of Jannick. Ik ben al blij dat Sabrina nu wat makkelijker is geworden.