Productieve dag

Vanmorgen pas om half 9 wakker en een beetje tv tot 9 en opgestaan. Het was nl zeer zonnig en mooi weer en daar moesten we van genieten want het zou gaan omslaan. Jan en ik zijn weer aan het balkon verder gegaan. Ik ben naar Letmaier gelopen en heb het hout voor de nieuwe bak gekocht. Jan was bezig met het zagen van de latten die we voor het kattennet nodig hadden. Terug gekomen ben ik begonnen met de enorme hoeveelheid bierflessen open maken leegmaken en gesorteerd naar weggooi en statiegeld. Op sommige stond zo veel druk dat ik ook al hielt ik het van mij af ik toch in een doucheregen stond maar dan van bier. Ik wilde een deel doen maar heb me er doorhgeen geworsteld want ik wil me er geen 2e keer aan wagen. Dan nog alle blikken uitgezocht en gesorteerd en apart gezet wat voor december 2021 gegeten moet worden . De rest was 2022/23 en een deel de vuilnisbak ingekiept. Er was een fles sterke drank dat was ingedikt en zag eruit als jam. Alles eruit gekregen . Daarna ben ik gaan omkleden en wassen. Dan ben ik eten gaan maken. Rucolastamppot met spekjes en een stukje vlees. Samen met Jan gegeten. Dan heb ik de hoek waar normaal ons eethoekje staat met de bezem gaan vegen en nadat alles opgeveegd was nog met de stofzuiger. Tussen de middag was het weer in 10 minuten omgeslagen donker somber en regen en veel wind. We hebben nog vuil verzameld want morgen zijn de gele zakken en bio. We hbben alweer 2 containers vol met papier. Maar langzaam aan komen we door de kelderruimtes heen. Ingrid heeft zich makkelijk van alles af gedaan. Ondertussen weer 3 grote bakken staan met spullen die Ingrid wil doorkijken voordat wij het weggooien en wij hebben zoiets hup meenemen en dan gooi je het zelf maar weg. Bakken vol glas staan en bakken vol statiegeld staan. Ingrid wil de frituurpan hebben dus Meli heeft zich wezenloos staan boenen en ik haar gezegd je bent ook gek ook zo schoon was die in geen jaren.
Jannick is bezig om alle papieren te verzamelen waar Ingrid geen inzicht in wil geven. Het meeste heeft hij probleemloos gekregen want ze zijn tenslotte nog steeds getrouwd. Maar bij de BH willen ze geen papieren aan hem geven , dus Jannick gezegd ik ben nog steeds getrouwd. Maar nee dus Jannick heeft met het Gemeinde Amt gebeld en Meli kon daar de papieren af halen en is ze ook naar de BH gaan brengen. Daar wilden ze die ook niet accepteren dus Jannick heeft daar flink stampij gemaakt en nu krijgt hij alles toegezonden waar hij om gevraagd heeft. Nu Ingrid zich tegen alles verzet en het alleen recht op de kinderen vraagt heeft Jannick zich flink gewapend. Hij kan alles onder bouwen en Ingrid riskeert echt ernstige veroordelingen maar ze wil nog steeds niet horen. Betalen doet ze niet dus die bedragen lopen lekker op. Ondertussen betrekt ze ook andere mensen in haar sorres want die mensen die oppassen zijn niet door de Lebenshilfe aangesteld dus hopelijk doen die het niet zwart. Want ze werken beide wel bij de Lebenshilfe maar zijn niet als oppas aangesteld bij Ingrid .Jannick levert alles aan de advocaat en houdt zich verder overal buiten en heeft geen medelijden meer. Ik had eerst ook medelijden maar hoe meer er aan het licht komt des te minder blijft er over . Ze doet veel uit geld gier en dat komt haar nog duur te staan.
Ik had nog wat dingen opgeruimd en schoon gemaakt en Jan heeft nog gestofzuigd. Dan was het klaar voor vandaag.