Theresa mocht een nieuwe bril gaan uitzoeken

Oostenrijk, Liezen

Mittwoch 21.Juni
Om 8 uur in de morgen al 21 graden en om 10 uur 28 graden dus het werd weer warm. Niet zo heel zonnig heel veel bewolking. Ben al vroeg gaan koken , bami met ketchapeieren , kroepoek, katjang pedis en sambal. Het was nogal veel en ik vroeg aan Ingrid of ze kwam eten maar die had al gekookt en zei tja dat vroeg ik ook al aan Jan of jullie bij ons komen eten . Dus ik heb genoeg om morgen nog een keer te gaan eten. Er verdwijnt altijd al een hele grote kool in de bami en dit keer lekker kipfilet. We hebben koffie gedronken met Ingrid dus ik zei haar tja de koek hebben jullie. Want ze waren vorige week in Murau naar de Action gegaan. Dan is ze lekker gevulde koeken voor bij de koffie beneden gaan halen. Dan samen met Jan lekker op het balkon onder de markies gegeten. Dan met Ingrid , Sabrina en Theresa naar Liezen. Theresa ging een nieuwe bril uitzoeken. Er is eigenlijk niet veel in kinderbrillen , en als je dan ook nog met vering wil valt alweer meer dan de helft eraf. Theresa heeft een smal gezicht dus dan vielen de brillen die te breed waren af dan had ze er eentje die echt goed stond maar 179 Euro voor een kinderbril wel erg veel was wel een echte Adidas. Dan vond ze er eentje die haar goed staat en die werd het maar wel weer dezelfde kleur als haar vorige 2 brillen. Maar gelukkig een totaal ander model. Theresa helemaal tevreden en die moet hem tenslotte op haar neus hebben. Volgende week klaar . Nog wat andere inkopen gedaan en dan uiteindelijk naar huis. Theresa kwam nog even dvd kijken en Ingrid nog even met Sabrina. Jan was werken en na het avondeten kwam Jannick een bakkie halen. Nu samen met Jan weer rust tot morgen.
Weer fotos van Henk via de van Gijzen pagina van vroeger.
Foto 1 van Erna Nachtegaal met als bijschrift: en natuurlijk mag ook het Volendam tripje niet ontbreken
mijn moeder (Nel van Gijzen Suvaal) mn vader Jan van Gijzen op voorgrond mn neef Johan Kuijer op de paal een boze Erna Nagtegaal van Gijzen daarnaast Tonie Kerdijk dan ome Hans Kuijer daarnaast tante Wil Kuijer van Gijzen op voorgrond neef Willem Kuijer en naast tante Wil mn broer Hans Kerdijk en Betty
Foto 2 van Henk van Gijzen waar mijn overgrootouders van Gijzen opstaan.
Foto 3 ook van Henk Het muziekgezelschap van links naar rechts: onbekend, mijn moeder, oom Willem, mijn vader (oom Flip), oom Henk, onbekend, oom Jan. Oom Flip de vader van Henk en Oom van mij en broer van mijn Opa . Voor de volledigheid zijn gegevens: Philippus Franciscus van Gijzen, geboren 14 januari 1906, overleden 8 juli 1987.
Fotos 4 en 5 van je bent Leienaar als dat is de Middelstegracht met het cafe op de hoek de 3 haringen geloof ik en op de andere hoek de schoenmakerij van Sladek waar we naast woonden op 57.