Familie op bezoek

Vanmorgen werd ik wakker en het was al kwart over 8, zeer vast geslaoen dus lichamelijk een wrak . Kon met moeite uit bed komen en mijn rug en schouder wilde eigenlijk niet.
Na het douchen ging het me iets beter.
Ingrid was gisteravond behoorlijk aan de late kant thuis. Er was een ongeluk gebeurd bij Ruperting met 3 autos. Eentje lag van de weg af in de beek op zijn kop. Ze moest over kruip en sluipwegen van de 320 naar Gröbming.
Om 10 marcheerden de eerste familieleden binnen . Oma Kathi en Reini en een half uurtje later Edith met Viktoria en Leonie. Theresa helemaal blij. Ik kreeg weer de zelfgemaakte Apfelkuche van Kathi (Jan is daar helemaal verzot op) En ook weer een pak bonenkoffie voor mij en een pak gemalen koffie voor Jan. Het doet me altijd aan mijn moeder denken die ook altijd een pak koffie meenam voor me. We hebben er in ieder geval langer plezier van dan van een bosje bloemen.
Ergens voelt het vandaag als een soort afscheid omdat niemand weet wat de komende tijd brengt. Maar fijn dat de familie voor Ingrid gekomen is. Dinsdag vertrekt ze met Sabrina naar Wenen.
Reini is ondertussen alweer aan het werk om bij de ingangsdeur het deel wat er gemaakt is te stucken. Kan hij gelijk het stukje stuckwerk wat kapot is gegaan bij het veranderen van de deurbel repareren.
Ja er blijft altijd wat te doen. Hij heeft ons gezegd dat hij de trap in het trappenhuis wel wil betegelen als we tegels willen en wat gevonden hebben. Dat is lief toch?

Jannick moet vanmiddag werken, het wordt een interressante klus. Niet om het werk maar om er te komen. Het is bovenop de Planai en ze gaan de Piste sperren dan graven ze een weg van de ene naar de andere kant en wordt de vrachtwagen met Jannick en zijn collega tussen 2 Pistebullys aan een kabel gespannen en gaan ze over de Piste en ook zo weer terug als de arbeid klaar is. Ze hebben nog niet besloten wie van de 2 gaat rijden . Zijn baas komt kijken en fotos maken en veel collega´s hebben gezegd dat ze komen kijken. Mocht ik aan fotos kunnen komen dan zal ik ze zeker hier op zetten.
Was het vanmorgen wat somber eind van de morgen zonnig en heerlijk met 14 graden. We moesten wel de rotzooi op het balkon ruimen want het had stevig gewaaid en al het groen van de vogelhuisjes lag overal. Nu maar definitief opgeruimd. Jan even alle losse troep bij elkaar geveegd dan lijkt het weer wat. De katten hebben het naar hun zin kunnen weer buiten liggen en de deur open. De kinderen zijn in de tuin aan het spelen.
Later ben ik nog even beneden gaan kijken of ik een stuk van de zelfgebakken cake kon scoren van Ingrid. Dat lukte en ook een stuk meegenomen voor Jan.
Ondrtussen half 8 en Jannick is nog aan het werk.