2. Skitag van Theresa

Oostenrijk, Stoderzinken

2.Skitag van Theresa

Dienstag 26.Jänner
Wat veel mist bij het opstaan maar droog en het leek erop dat de zon zou gaan komen.
Naar beneden gegaan om te kijken of Theresa al klaar was om te gaan skien maar nee en Ingrid wilde haar eigenlijk niet laten gaan. Theresa is niet fit en al enige dagen niet helemaal lekker. Ernstige verkoudheid en hoesten en ze had vannacht koorts gehad. Ze wilde niet eten en drinken en dat was de voorwaarde om toch te mogen gaan skien. Ik weer naar boven gegaan en uiteindelijk stond ze toch helemaal klaar en ik dacht dat Ingrid alleen wilde gaan maar zij dacht dat ik ook mee ging dus heel snel alles aangetrokken en half klaar de auto ingestapt.
Deze keer kwam er geen eigen bus voor de kinderen maar moesten ze in de skibus die nog wel leeg was. Dus de begeleiders van de kinderen moesten 9 euro pp betalen om mee te mogen rijden. Belachelijk want je laat geen kind van 3 alleen met de bus gaan. De tassen van de kinderen blijven op de planken in de bus liggen en die ging weg. Die kwam ze wel weer halen maar de bus zat toen wel vol met mensen die eruit kwamen. Ik mag het niet als je tassen met het eten van de kinderen zo achter laat je weet maar nooit als iemand kwaad wil. Wij hadden de spullen van Theresa meegenomen want Ingrid had warme thee bij zich dan kon Theresa wat drinken.
Nou was ik gisteren al niet tevreden met de manier van lesgeven en hoe onbeschoft een paar van de skischool waren tegenover de ouders. Theresa is bv super verkouden en ik dacht ik ga .haar neus afvegen maar dat deed een oudere dame van de skischool bij haar en die snauwde me af met dat ik zakdoeken in haar zak had moeten stoppen nou had ik er bij mij en Theresa in haar tas maar niet aangedacht in haar zak te stoppen want ze kan ze toch niet met die wantjes aan haar handen eruit halen en ze snauwde ook naar ouders die op een afstandje stonden te kijken dat ze moesten weg gaan. We zagen zeker te veel want niemand bemoeide zich met wat dan ook stonden alleen op afstand te kijken. Nu kwamen we de bus uit en hielpen Theresa haar skies te zoeken en dat deden andere ouders ook . Even haar schoenen dicht doen en haar jas goed dicht maken. Werden we daar een partij afgeblaft. Later ging en kinderen met die dame naar de toilet en ook Theresa kwam met haar jas aan de bovenkant open eruit. Ingrid gaf haar warme thee en we hadden zo iets als je iets durft te zeggen dan kan je ze krijgen. De hele morgen eten ze niets en drinken ze niets. In de Kindergarten hebben ze ook tussen door eten en drinken. We zitten pas om half 1 in de bus terug en dan mogen ze allemaal eten. Ingrid en ik zijn op het terras van de Rosemi Alm gaan zitten en konden het van boven goed zien , het lesgeven vond ik gisteren al heel erg chaotisch en het was vandaag wel beter maar toch Ze overzien soms kinderen die door de ene leraar naar onder gestuurd worden en dan gaat de leraar daar net weg en het kind gaat dan met flinke vaart de netten in wat vaak huilen is. Niet nodig dat zulke dingen gebeuren. De aangestelde skileraren zijn erg vriendelijk maar de leiding niet te pruimen. Ook Ingrid was vandaag niet echt gecharmeerd van wat ze zag. Dus het lag niet aan mij. Er was ook een moeder die stond gisteren er ook en vandaag stond ze op grote afstand dus we vroegen of ze mee ging wandelen . Dan blijkt dat haar dochter van 4 wil dat ze erbij is en ze dorst niet weg te gaan omdat ze beloofd had te blijven maar ook niet dichter bij durfde te gaan. We hebben haar dan gezegd ga op het terras daar kan je het goed zien en kunnen ze niets zeggen want ze voelde zich ook nogal ongemakkelijk na het afblaffen. Later toen we terug kwamen hebben we nog met haar op het terras gezeten. Voel ik ineens van achteren 2 armen om me heen en draai ik me om was het de waardin van de Rosemi Alm . We waren gisteren ook bij haar en totaal koud en verzopen van de regen. Toen had ze ons gezegd de komende dagen wordt het weer goed. Het was super weer vandaag dus ze zei en wat heb ik gezegd??. Leuk mens. Het was vandaag ook een stuk drukker op de pistes.
In een lange rij moesten de kinderen na afloop op de bus wachten. Die moest eerst uitladen en dan heel slim gaan 2 skileraren bij de ingang staan en de andre naar binnen en dan gaat de lange rij eerst naar binnen en worden op hun plaatsen geholpen. Dan mogen pas de andere skiers die mee willen er in. Dat is wel fijn maar ik zou toch mijn kind niet alleen laten gaan. De meeste kinderen zijn alleen en dan moet je wel op de skileraren rekenen. Ze mogen onderweg er niet uit alleen als er een ouder bij de bushalte staat anders mee naar Kornberger en als daar niemand is naar de Kindergarten.
We zijn gelijk voor de deur uit gestapt en Ingrid is later de auto gaan halen.
Ik ben met Jan mee gegaan naar Schladming bij de Hofer en de Penny even wat inkopen gedaan die zitten niet in het centrum. We moesten al voor Haus van de B320 af , wij zijn over de Birnberg gereden want ze willen de mensen naar de grote parkeerterreinen hebben maar ja de meeste konden het niet vinden want van borden hebben ze nog nooit gehoord. Wij stonden illegaal op de pelk waar we altijd staan maar die nu voor vergunninghouders was en die konden niet op hun eigen parkeerplaatsen staan. Wat een mensen wat een herrie al was het maar van de helicopters boven je hoofd oa een grote van de politie die boven Schladming cirkelde. Dan de keiharde muziek op verschillende punten in de stad , de toeters die de mensen hadden en je kon in het centrum maar 1 kant oplopen met de massa mee. De winkels waren allemaal gesloten bij het Bezirk waar Jan werkt moest hij door de achterdeur want de voordeur aan de Hauptplatz is dicht gespijkerd. Ik heb Jan om de auto sleutel gevraagd en ben naar de auto terug gegaan en heb daar gewacht op hem.
Thuis kwam Ingrid met Theresa en Theresa was niet lekker en had weer koorts. Ze wilde bij Opa en Oma slapen en ligt nu in ons bed. We kijken morgen vroeg hoe het haar gaat en dan beslissen we , ze wil zo graag maar het moet wel kunnen. Ingrid werkt morgen tot 12.30.
Net nog een berichtje van Jannick gekregen want hij heeft een Zwitsers telefoonnummer nu. De dekking die hij had voor het buitenland is geen Zwitserland bij. Gisteren had hij grote problemen aan de grens de aanhanger daar moest borg voor bij de douane worden achter gelaten want ze zijn bang dat je die verkoopt in Zwitserland omdat die daar schijnbaar heel erg duur zijn. Was de borg op 3000 euro gesteld maar zo veel firmageld had Jannick niet bij zich en uit eindelijk mocht hij 1500 euro betalen die hij bij zich had. Volgende probleem geen firmacash meer. Moeilijke mensen daar. Hij is op de Messe in Zurich, staat met de camper aan een meer in/bij Zurich .