22 02 2022

Zo gisteravond wilde ik de 2. Staffel van Sloborn kijken. Het werd vrij laat uitgezonden en dan ook nog 3 delen achter elkaar. Door de situatie in de Oekraine werd er steeds onderbroken) en uiteindelijk half 2 voor mijn luikjes dicht gingen. Vanzenden ze de laatste 3 delen uit maar nog later. Maar ik wil het zo graag weten en het is zo spannend. Op Netflix staat alleen de eerste Staffel.
Dus vanmorgen laat wakker en nog wat blijven liggen. Buiten sneeuwt het en het stormt. De storm gaat hier aanwakkeren tot orkaankracht en wordt nog zwaarder dan de vorige 2. Gisteren schreef ik van af 10 uur zware storm en toen lag de eerste vrachtwagen al van de weg af geblazen op de 320- Ook gingen er heel veel bomen om. We houden ons hart vast wat deze ons gaat brengen. We hebben al een flinke laag sneeuw dan kan je nagaan wat er op de bergen valt en met al die wind hoe gevaarlijk het wordt om off piste te gaan.
De situatie met de Oekraine en Rusland is zeer onheilspellend. Je wordt hier ook wel erg er mee geconfronteerd. Ik vraag mij wel af hoe er in Nederland mee wordt omgegaan. Nederland wordt zwaar getroffen als het gas wordt afgesloten. Ook de benzine en olie enz gaan nog meer stijgen . Waardoor de boodschappen flink gaan stijgen. Dan is er nog geen oorlog uitgebroken maar we zitten er wel heel dicht op. Eigenlijk vind ik dat Europa lang de ogen gesloten heeft en een totaal gevoel van ontkenning heeft volgehouden. Al die jongeren die nu klagen dat ze het zo slecht hebben en allemaal psychische schade hebben opgelopen mogen zich alvast wel gaan voorbereiden. En daar gaan we zeker een oorlog niet mee winnen. Het deed mij wel wat dat bv de peuters/kleuters aangeleerd kregen waar de kelder is ,op hun rugzakjes hun bloedgroep. De andere kant is dat we de Krim hadden en dat heeft Europa ook langzaam aan dood laten bloeden precies wat ze ook bij een deel van Moldavie hebben gedaan. Europa is veel te bang voor de eigen problemen die ze krijgen bij bemoeienis. Ik kan de angst van Baltische staten begrijpen want voor je het weet staat ook daar Putin voor hun deuren. De Serven die zich willen afscheiden en pro Rusland zijn. Het is al veel langer bezig dan de meeste mensen denken. Denk aan de tsjecho- Slowakije De NAVO vond het een interne zaak van de Oostbloklanden. Putin heeft geen Warschaupact nodig.
Omdat we laat waren opgestaan had ik als middageten Pizzadonuts. Die waren super lekker. In de middag lichte sneeuwval , Jan heeft wel het huisje weer schoongemaakt want het was toch wel veel na vannacht.
Een bijzondere dag met alle tweeen echt zo´n datum dat mensen trouwen. Dus een dag met veel betekenissen die de geschiedenis in gaat.