Shoppen

Oostenrijk, Liezen

Vanmorgen werd ik wakker gemaakt door Theresa om half 8 even later kwam Papa haar boos halen en Theresa brullen. Ze was zonder iets te zeggen gewoon naar ons gegaan.
Gisteravond zat Jannick even bij ons en was net onder de douche geweest. Kwam Ingrid hem halen en even later kwam hij terug. Van zijn kruin tot zijn tenen helemaal onder dikke laag houtstof. Waren de Pelletsband vast gelopen omdat er zo weinig nog inzit moest hij erin om de Pellets naar de band te schuiven zodat ze weer naar de kachel getransporteerd worden. Lachen.
Nadat we vanorgen klaar waren zijn we naar Liezen gereden, eerst naar de XXXL Lutz om de boekenkasten te kopen. Die gingen in de auto mits ik achter Jan ging zitten. Dan nog even wat zaken geweest om te kijken maar niet gevonden wat ik zocht. We waren ook bij de Obi en zijn we later terug gegaan om verf te halen die bij thuiskomst toch te donker is. De kleur die we hadden bestaat niet meer kwam van de Baumax. Ik weet nog niet terug brengen of toch er wat mee aanvangen. Bij de Subway broodje gegeten en dan nog bij de Lidl wat inkopen. We zijn Ingrid en Jannick met de kinderen niet tegen gekomen die waren ook in Liezen maar hofdzakelijk bij de Eli maar ze waren ook bij Forstinger en daar hebben we langs gelopen en gereden en we waren daar op het rijtje bij de Lutz, Möbelix en Kika en de Subway en Obi.
Thuis gekomen wilde ik in de slaapkamer wat gaan doen maar Jan niet. Maar ik vond dat er wel wat moest gaan gebeuren want dinsdag komt de laatste kast en er stonden ondertussen nog 5 kasten die opgebouwd moeten worden. De opzetkasten zitten er nu boven op. Jan was niet aardig en ik was nog veel onaardiger maar een deel van het werk zit erop. Ook weer wat ingeruimd, aangezien het nog 4 weken duurt voor de missende onderdelen komen en Jan de grote 4 deurs kast niet uit elkaar wil halen heb ik wat anders bedacht. Er waren bij de kasten brede kroonlijsten van massief hout in de goede kleur wanneer we die smaller laten zagen en dan tegen de plinten aanzetten is het toch dezelfde kleur en 1 geheel. Omdat we opzetkasten hebben, gebruiken we die kroonlijsten niet. De kasten moesten allemaal nog gesteld worden maar Jan zegt dat ze eerst even moeten staan. Vanavond lekker mosselen in knoflooksaus met stokbrood gegeten, lekker glaasje Venetiaanse mouserende wite wijn erbij en verse aardbeien met slagroom en een beetje Eierlikor die we van Barbara hebben als toetje.
Niet slecht toch?
Jan verdween naar beneden, Jannick kwam nog even boven kwekken en nu zo aan de avondkoffie.