Beetje inkopen gedaan

Oostenrijk, Kleinsölk

22 februari
Het sneeuwt nog steeds, en dat kunnen we goed gebruiken.
In de tijd dat Jan vanmiddag ging werken ben ik lopend boodschappen gaan doen. Maar mijn boodschappenkar is al lang kapot en ik had nog steeds geen nieuwe. Sjouwen met tassen kan ik niet. Dus gaan zoeken, waar vind ik in Schladming een kar. Ben van het P3 parkeerplaats eerst op de Hauptplatz gezocht dan naar de Baufreund gelopen want die hebben ook een huishoudafdeling. Maar nee, ik kon wel gelijk mijn plankdragertjes en een magneet slotje voor de kast kopen. Dan doorgelopen naar de Pagro en niet te geloven daar vond ik er eentje voor nog geen 15 euro, een zwart glimmend lak met polka dots. Dus vandaar weer terug en naar de Eurogast daar heb ik weer 3 kg kaas, een kilo leverkaas , witlof en 2 1/2 kg kalkoenfilet gekocht. Dat allemaal in mijn karretje en toen belde Jan dat hij klaar was. Ik had dus ruim 2 1/2 uur gelopen. De Eurogast is een groothandel maar iedereen kan er kopen. Wij vinden het te gek want daar kan je verschillende kaassoorten kopen en ze hebben er witlof. Dat zijn de dingen die wij graag eten. Het is veel goedkoper om een hele kaas te kopen dan in de supermarkt. Een snijmachine heb ik want die heb je hier toch nodig. De Kaas die ik nu heb is een Oostenrijkse Edammer en die kost me dan 4,35 euro de kilo en dezelfde kaas ben ik tussen de 9,90 em 12,50 de kilo in de supermarkt kwijt.
De witlof kost in de supermarkt 1,99 en daar 1,59. Voor maar 500 gr.
Dat is een fikse besparing dus. Dat is voor heel veel artikelen zo maar niet voor alles.
Jannick heeft weer nachtdienst dus we hebben weer een rustige avond. Hij waarschijnlijk niet want het is loeidruk met al die toeristen die skien en drinken en weet ik al niet doen.