Eerste vakantie dag voor Theresa en voor ons?

Werd vanmorgen wakker , de katten eten en nog even wat ontbijt tv en toen werd ik wakker van Ingrid om 9.15 en Theresa die naast mijn bed stond. Dus opgestaan en koffie drinken. Daarna ging Theresa met Ingrid mee kon ik even douchen en gelijk de douche gedaan. Dan kwam Theresa spelen of wel met vosje en dasje dvd en boek. Ook het hele poppenhuis is uitgestald op de eettafel in de keuken en de grote poppen op de bank. ze bleef ook eten en ik had bami gemaakt. Het vlees eruit genomen en heel klein gesneden en dan op haar bord terug gedaan. Ze eet met het wisselen van haar tanden zo moeilijk. ze liet het zich smaken en at alles op dus mocht ze ook de laatste kroepoek opeten. Tijdens het koken gelijk de koelkast schoongemaakt en de frituurpan had ik gisteren al gedaan. Dan gestofd en Jan gestofzuigd. Vin het weer goed voor vandaag. Bij de Post zat tot mijn verrassing de toewijzing voor een Reha in Gröbming voor 29 dagen. Dus met de papieren naar de PV gegaan en ik kan morgenochtend terug komen dan is een bepaalde mevrouw daar en hoop ik iets te kunnen plannen.
Het weer is warm en bewolkt en af en toe wat zon.
Gisteren was Jannick op de Dienstelle van Gröbming toen de ambulance werd geroepen voor een zwaar ongeval in Mittenberg waar ook de heli heen zou komen. Jannick zei nog als jullie meer nodig hebben spring ik wel bij en ja even later kon hij ook gaan. Ondanks alle moeite en reanimeren heeft de man niet overleeft. De man kwam op de fiets naar beneden en reed te veel op de andere weg helft waar een auto aan kwam die ook te ver naar de andere kant reed. Frontaal op elkaar geklapt. Ook al was de man 79 dat is toch een klap. Jannick zei er gebeuren steeds meer van dit soort ongelukken omdat waar vroeger 10 man met de fiets boven kwamen er nu er 500 staan omdat ze met een E bike allemaal boven komen.Te hoge snelheid naar beneden kom je in de bochten zeker op de andere weghelft en de auto s hebben er ook een handje van om ruim de bochten te nemen. Wij hadden al bijna een fietser tot 2x aan toe bij het naar boven rijden op onze eigen kant naar het Michaelerberghaus. Jannick en Berni gingen gisteravond nog wat drinken met de hulpverleners die erbij waren geweest. Het was geen prettig aanzicht.
Ingrid kwam met de kinderen weer gezond over de Pass terug en was geschokt hoe alles eruit ziet vooral aan de Schoder kant . Het gaat Oma Kathi goed op haar Reha na haar heupoperatie. Ze waren ook nog naar Edith gereden tot grote pret van Theresa die dol op haar nichtjes is.
Vanmiddag ging Theresa buiten spelen met Sabrina in de trampoline. Jan ging Ingrid helpen want de pomp zat weer verstopt van haar was machine . Ze had al een handvol kleingeld uit de zeef met rotzooi gisteren een tandenstoker uit de pomp en Jan haald nu uit een aansluitslang oa een berg vuil met een knoop. Ik snap niet hoe ze het voor elkaar krijgt. Jan doet voor mij af en toe de zeef onder open maken en er zit eigenlijk nooit iets in en elke 3 maanden reinig de hele machine met reinigingsmiddel voor de wasmachine. Sabrina had groot plezier , Theresa pakte haar onder haar armen vast en ging dan samen met haar springen . Ze lacht dan heel hard en gooit zelf ook haar benen omhoog. Later waren ze met een bal in de trampoline aan het spelen.
Nu bijn 5 uur en Theresa is weer bij ons , ze blijft slapen want Ingrid vertrekt morgenvroeg met Sabrina naar het ziekenhuis in Leoben. Dus ik zo maar weer haar spullen beneden halen. Houdt dus in dat ze ook haar avondeten bij ons doet.
Nog een foto van het weekend zondagmiddag viel Dominik gewoon tijdens zijn spel in slaap.