Biathlon

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Rustige kerstdagen, gisteravond lekker gegeten. Jannick wilde al heel lang sushi eten en als verrassing had ik het als voorgerecht.,Het was erg lekker , het was voor ons allen de eerste keer dat we sushi aten. hoofdgerecht juliennegroente , eend in sinaasappelsaus,rosti met kaas erop uit de oven.lekker verschillende strachiatella ijssoorten na. Later nog koffie gedronken en dan naar de mis om 9 uur. Daar troffen we ook nog de familie de Coo.We zien ze later in de week nog.
Vandaag uitgebreid ontbeten.
Jannick is met Jan naar de biatlonbaan gegaan om te schieten. Eenvoudig en weinig middag eten. Rustige middag en met het avondeten werd Katja door haar vader gebracht. Die zei tegen Jannick je hebt zaterdag biatlonwedstrijd.Want er is iemand in de staffel ziek geworden.
We wisten het nog niet maar tijdens het avondeten belde Waldhuber om Jannick officieel mee te delen dat hij in het Steirisch Team a.s. zaterdag start. het zijn staffelwedstrijden en ik geloof zelfs voor de Oostenrijkse meisterschaften. Jannick is derde loper.
Hij is helemaal nerveus geworden.
We hebben uitgebreid avond gegeten, carpaccio vooraf, biefstuk met salade en roomrosti, en ze wilden het zelfde toetje als gisteren.Dan werd Jannick weer gebeld dat hij vrijdagmiddag in Irdning moet trainen voor de biatlon.
Even later opnieuw en morgen geen rustig uitgebreid ontbijt maar we halen Jannick en Katja om 7 uur op om bij ons te ontbijten want om half 10 heeft Jannick nog een biatlontraining in Irdning.
Het is ineens hectisch maar het is wel zijn kans.Jannick vertrekt heel vroeg zaterdag met zijn team vanuit Schladming naar Hochfilzen en dan gaan wij door naar Altenmarkt om Jorran te halen.Katja gaat vrijdag dan naar huis.Het ligt eraan hoe laat hij wedstrijd heeft zaterdag of wij nog gaan kijken, het is een aardig eindje uit de buurt.Het is zijn allereerste biatlonwedstrijd met klein kaliber en op langlaufskies.En dan gelijk het hoogste niveau hier in Oostenrijk.Maar ze vinden Jannick een betere biatleet dan wat ze hier verder nog hebben.Er ligt wel gelijk veel druk op hem.Ze starten hier echt op jaargang
Jannick is dus een 91 er.Er zit er een in het team die officieel onder het stutzpunt valt,hij schijnt een zeer goede biatleet te zijn en dan kan Jannick zich daar weer aan op trekken.
We wachten maar af hoe het gaat lopen.