Tanzcafe

Ik was om 4 uur al wakker en kon de slaap niet echt meer vatten. Blijven dommelen en dan om half 7 maar ontbijttv rondje kijken. Half 8 opgestaan en Jan ook wakker gemaakt. Nadat we beide klaar waren heeft hij mij naar Aich gebracht. Nog wat koffie gedronken met Christine . En heel erg gelachen. Ze vertelde dat ze naar een begrafenis was van een oom. Die tante en oom warne 50 jaar getrouwd. Dan beschrijft ze hoe het ging en dat was al een lachbui waard. Dan hadden ze een spreker besteld en 5 minuten voor aanvang moest die nog bijgepraat worden. Dan vroeg hij uw huwelijk had zeker hoogtepunten antwoord nou nee meer dieptepunten. Wat waren ze hobbys nou die had hij niet. Kan u iets vertellen over uw man nou nee ik weet niet. Zo ging het op alles wat de man vroeg. Geen puntje om te vertellen. Christine was aangewezen om daar bij te zijn en ze zei ik heb hem geloof ik 3x in mijn leven ontmoet. Maar zij kon tenminste nog een punt aanreiken dat hij zeer met de Heimat verbonden was. Zoals ze het vertelde lagen we allebei in een deuk aan tafel. Dat was geen droevige begrafenis.
Lachen is gezond zeggen ze dus we hebben weer een portie binnen. Voor morgen afgesproken dat ze mij komt ophalen voor het Tanzcafe in Öblarn.
Jan had mij weer opgehaald en thuis eerst douchen en omkleden. Dan een kop koffie en eigenlijk moet ik mij alweer kommeren om het middageten , maar nog geen idee wat ik ga eten.
Toch wat gevonden en gemaakt en dan met Jan gegeten. In de middag weer veel met de site bezig geweest en wat administratie.
De dag is weer gelopen.

15 november
Vanmorgen wakker van de wekker en een rondje ontbijt tv. Het was verschrikkelijk weer , veel regen en heel veel wind maar niet koud. Het was in de vroege morgen 11 graden. Ik ga de deur uit en een man van het E werk voor de deur. Of hij de meters mocht vervangen. Dus ik weer naar boven en het tegen Jan gezegd. Ik moest naar de PSN dus ik dacht ga ik wat eerder en ga dan de naald kopen die ik nodig heb. Sta ik bij het winkeltje is ze op woensdag dicht. Dus het liep niet echt soepeltjes vanmorgen. Gisteravond had ik de gele zakken verzameld en dacht dat ze naar buiten moesten. Ik kwam vanmorgen er achter dat het niet gisteravond maar vandaag moet. Jan was wijzer en had ze beneden laten staan. Op de terug weg van de PSN kwam ik langs de slager en die had verse warme Braunschweiger dus naar binnen en een halve meegenomen. Dus ik ben nu brood aan het bakken, lekker met de verse worst. Ik had laat een afspraak dus het is al kwart over 12 dan ben ik ook snel klaar.
In de middag aan de site gewerkt . Om half 3 kwam Christine mij ophalen om naar het Tanzcafe te gaan. Ze had het over koffiedrinken gehad maar het was dus echt met dansen. Niet zo handig als je zoals ik bergschoenen aan had. Het was reuze gezellig en ja veel gedanst. Ik ga volgende maand weer. Ik was half 7 weer thuis. Ze waren in Öblarn al de schaatsbaan aan het maken. Ook leuk om te doen.
Het heeft de hele dag gehoosd en de wind was flink. Het werd 15 graden. Ze geven al weer sneeuwval bij ons op we wachten maar af.

Wat gezellig , Nicolette! Lekker dansen!