Dag was toch weer druk

Oostenrijk, Pruggern

Gistermiddag probleemloos naar Liezen wat inkopen en naar de orthopeed. In de Arcade staat altijd een boekenkast, je mag er boeken uit nemen en boeken aan toe voegen en het kost niets. Ik heb er wel eens een boek voor Jannick gevonden . Nu kijk ik en zeg tegen Jan moet je kijken. Allemaal treinenboeken 9 stuks stonden er tussen. Maar we hadden een doos voor de Caritas bij ons dus die moest hij eerst wegbrengen en ik ging naar de arts. Dan merk ik dat ik mijn verzekeringspas niet bij me heb en ik wist ook dat Jan hem had meegenomen toen hij medicijnen voor mij meenam. Dus dat vroeg ik aan hem nou nee die had hij niet. Dus aandringen kijk nou even want je hebt medicijnen voor mij meegenomen en mijn pas voor de zekerheid meegenomen. En ja hoor daar was mijn pas. Maar dat gaat dan niet zonder slag en stoot.
In de tussen tijd was Jan terug gegaan heeft de boeken eruit genomen en gelijk in de auto gedaan. Helemaal blij ermee. Zijn ook prachtige boeken.
De familie was in de tussentijd ook al thuis gekomen.
Na het avondeten zat Jan al in een van de boeken . Prima stimulans dus. Hij zei dat een van de boeken ook gesigneerd door de schrijver is. Hij zou zelf nooit in zo,n kast gaan kijken. Ik kijk altijd en overal en vind ook regelmatig iets. Jannick is net zo we konden vroeger uren zoet zijn bij de Slegte. Ben dol op rommelmarkten en hou van dat struinen in bakken en dozen.

Liduina helaas zie ik ook alleen letters , ik heb nog geprobeerd met kopieren en plakken maar dan geeft het ook aan pagina bestaat niet. Maar ik begrijp hem en dank je ervoor , ik kon hem wel gebruiken.

Zo grappig een foto van de Stanser Joch in Tirol en ja ik zie de dwerg.

Ik las net dat het gisteren Blue Monday was de meest deprimerende maandag van het jaar. De Engelse psycholoog Cliff Arnall is de "vader" van dit fenomeen, waar inmiddels al tig boeken over geschreven zijn en onderzoeken naar gedaan worden. Fats Domino heeft er zelfs een lied over gezongen. https://m.youtube.com/watch?v=mDO78-0a4ho .
Blue Monday (deprimaandag) is een naam, gegeven aan een datum voor de zogenaamd meest deprimerende dag van het jaar.

De vader van 'blauwe maandag' is de Britse psycholoog Cliff Arnall. Hij bedacht in 2005 een, naar zijn zeggen, wetenschappelijk verantwoorde formule waaruit zou blijken dat de maandag van de laatste volle week van januari de dag is waarop de meeste mensen zich treurig, neerslachtig of weemoedig voelen. Dit zou te maken hebben met het feit dat goede voornemens mislukt zijn en de vakanties ver weg lijken. Daarnaast zijn de dagen nog donker en is de maandag voor veel mensen de eerste dag van de werkweek. Arnall werd in academische kringen overladen met kritiek, maar desondanks wijden veel grote kranten en andere media jaarlijks kritiekloos aandacht aan het fenomeen.
Nou dat verklaard veel toch??
Vanmorgen was ik om 6 uur al wakker een beetje dommelen en later een beetje ontbijt tv. Sabrina kwam om kwart voor 8 want Ingrid had zich verslapen dus geen muziekles vandaag voor Theresa want die begint om half 8. Ze zou daarna naar Liezen gaan en niet al te laat terug komen. Want wij moeten Akos en Aron om half 12 in Pruggern halen dus om 11.15 weg. Silke kwam voor Sabrina en ik bracht haar naar beneden en dat vond Sabrina niet leuk. Ze was bij mij het Zandkasteel aan het kijken en hopste in haar loopstoel. Ik ben dan maar pannenkoeken gaan bakken voor tussen de middag en daarna een pan kippensoep maken. Gelijk de rest van de kippenpoten in aparte zakjes ingevroren. Jan heeft net gestofzuigd en heft een rooster schoongefriemeld van de droger al die kleine spleetjes met een mes doorgeprikt. Nu dus tijd om te gaan.
Uiteindelijk is Jan alleen de jongens gaan halen en ik ben blijven koken. In de tussentijd ook maar de peren geschild en opgezet. Het zijn geen echte stoofperen maar hele harde en dat gaat goed. Nadat Jan met de jongens kwam gelijk aan tafel , de jongens zijn zeer slechte eters.
Maar goed ze moeten het doen met wat ik op de tafel zet. Ze gingen spelen en ik moest ze tot de orde roepen omdat ze samen op mijn bank aan het springen waren. geen idee wat ze thuis gewend zijn. Om half 3 kwam hun vader hen halen.
Wij gaan straks naar de bios want de film Bohemian Rhapsody draait vanavond om 20.15 en dat is een goede tijd. Morgen draait hij om 18.00 . Dat wordt krap omdat ik eerst naar Liezen moet.