Weer naar huis

Nederland, Apeldoorn

Maandag 6 april
Vandaag gelukkig weer naar huis want ik mis toch mijn bergen.
Ik reis over Hannover naar Munchen en vandaar richting Salzburg.
De treinreis ging lekker alleen de vertraging liep steeds meer op en ik had een half uur om over te stappen in Munchen maar dat ging niet lukken. Toen bleek ook nog dat er geen treinverkeer meer naar en van Oostenrijk mogelijk. Er werd nauwelijks info gegeven. Er verscheen gewoon steeds een andere trein naar Salzburg op het bord en dan stond erbij 25 minuten vertraging en als dat voorbij was verdween die verbinding gewoon vanaf het bord.
Je staat maar te hangen en weet niet wat je moet doen behalve elke keer als er weer een verbinding verscheen op het bord naar het juiste perron te lopen.
Eindelijk kwam de trein naar Klagenfort en die heb ik tot Bisschopshofen kunnen nemen. Wat wel stom was ik koop altijd met mijn telefoon een kaartje. Dat doe ik alleen als ik zeker weet dat de trein gaat want je krijgt op een mobielkaartje geen restitutie. Dus ik had al tot Salzburg een kaartje en toen bleek dat we konden blijven zitten tot aan Bisschopshofen bestelde ik een kaartje tot daar. Maar omdat de treinen allemaal uren te laat waren kon je geen kaartje kopen want volgens de dienstregeling gingen er geen treinen meer. Ik kon het aan de conducteur laten zien en kon toen een kaartje bij hem kopen. Daar is echt allemaal over nagedacht.
Maar een mobielkaartje is voor mij 10% goedkoper. Verder was er geen treinverkeer meer dus Jannick heeft me daar opgehaald. Ik was na 23 uur thuis.