koffie drinken Kulmwirt

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zondag 22 november
Jannick was vannacht uit bed gebeld door het rode kruis maar omdat hij in Aich bij Bettina was ging het hem voorbij. Een ernstig auto ongeval bij Haus. Een 19 jarige Schladminger te hard gereden en een taxibus geramd. Er moesten dus meerdere teams uitrukken , de jongen was op slag dood zijn inzittende zwaar gewond evenals de taxichauffeur. De andere in de taxibus gewond. Ze leren het hier maar niet om normaal te rijden ondanks de vele ongelukken. Ze hebben net overal witte kruizen geplaatst waar doden zijn gevallen bij verkeersongevallen, als afschrikking , er kan er nu weer 1 bij.

Eerst uitgeslapen, dan een kopje koffie in bed van Jan gekregen. Dat is de zondag goed beginnen. Ik heb vanmorgen al gekookt , we eten vanavond warm omdat Jannick de hele dag weg is op de gletsjer. Dan hebben we zelf middag gegeten en zijn aan de wandel gegaan. Super mooi zonnig weer en het was gewoon warm in de zon. We zijn voorbij Marleen en Rien gelopen, nog even met Marleen gesproken. Dan voorbij hen de weg Vorberg omhoog, de weg overgestoken en bij Frienerhof nog verder omhoog en dan over de Kulm terug gelopen. Mat stevig doorstappen een uur lopen. Dan bij de Kulmwirt koffie gaan drinken. Het was super druk en Michi zei dat ze zelfs tussen de middag de mensen hebben moeten wegsturen omdat er geen plaats was. Veel families die de zondagmiddag gezamenlijk daar doorbrengen.
Wij werden ook gelijk door mensen uit Kulm hartelijk begroet en je kan merken dat het echt een buurtfunctie heeft. Mensen ontvangen hier geen visite thuis maar ontmoeten elkaar buitenshuis. We konden de Kulmkrapfen niet weerstaan en die smaken ook heerlijk bij de koffie.
Jannick was 15 uur klaar met werken en ging daarna nog trainen op de gletsjer, hij was daar Hannes tegen gekomen en die wilde ook het een en ander weten over Skikes. Hij heeft een groepje mountainbikers die belangstelling hebben. Ondanks dat het super mooi weer is merk je ook dat het laat in het jaar is want rondom 15 uur werd het al weer donker en koel. De zon verdwijnt dan achter de Kulm. Het vriest ’s nachts nog steeds.
Het was een aangename zondag die vlot voorbij ging.