Diploma uitreiking en gletsjer

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

21 november 2009 | Door: Jannick
Gisteravond was de uitreiking van de diploma’s in Stainach. Ik was samen met Bettina en mijn ouders er heen gereden. Ik ben met Gutem Erfolg geslaagd. Ze hechten hier veel waarde aan de hoogte van je cijfers en je wordt ingedeeld in verschillende hoogten van slagen.
Ik had door mijn “geboortepakket” net geen Ausgezeichnet wat het hoogste is, het laagste is Bestanden.
Ik kreeg ook mijn dienstnummer en naamplaatje overhandigd.
Vandaag werk ik als langlaufleraar op de gletsjer en kan dan mooi gelijk erna zelf trainen.
Morgen moet ik weer werken op de gletsjer. Ik heb vandaag voor het eerst mijn nieuwe kleding aan dat voelt wel heel erg goed. Ik heb voor het eerst een complete kledinglijn en het meeste heb ik 2x. Het is van KV+ en is in zwart met een groene streep erin. Toen ik het pakket kreeg voelde het als een pakjes avond waar al mijn wensen vervuld werden. Mijn moeder heeft de badges erop gezet dus ik ben winterklaar. Alleen het weer speelt hier voor voorjaar. Het is 20 graden en zeer zonnig zelfs op de gletsjer is het warm. Er worden verschillende prognoses afgegeven voor december die variëren van geen sneeuw tot extreme sneeuwval dus iemand heeft het in ieder geval goed.
Ik heb al wat foto,s maar de rest komt er nog later bij. Jannick

Zaterdag
Jan heeft Jannick vanmorgen naar het stadion gebracht waar hij zijn leerlingen voor op de gletsjer moest ophalen. Daarna heeft Jan , Bettina naar huis gebracht.
Het was opnieuw super zonnig en strak blauwe lucht met temperaturen van 20 graden.
De winter laat op zich wachten en de voorspellingen zijn van extreme sneeuwval tot aan geen sneeuw voor de kerst. Met deze voorspellingen is er altijd een die het goed heeft ! maar welke??
Het ziet er ook voor Jannicks eerste wedstrijden niet goed uit want die zijn over 14 dagen en nauwelijks in de sneeuw gestaan tot nu toe. Het is een optie om een skipas te kopen voor de Dachstein zodat hij daar kan trainen maar 320 eurootjes is een beetje veel.
Maar per keer 28 euro is ook niet weinig.
Hij heeft vandaag een uurtje na de lessen getraind, dat lijkt weinig maar is op de gletsjer veel. Het was weer de eerste keer dus begin je met een korte training. Morgen gaat hij dan weer wat langer trainen na de lessen.
Jan en ik hadden in de folder van d Spar gezien dat er een Beaujolais nouveau te koop was dus wij er heen want sinds we in Oostenrijk wonen hebben we die niet meer gedronken.
Maar helaas uitverkocht, dus wij naar Schladming gereden en nadat ze in het magazijn gezocht hadden hebben we een fles kunnen kopen.
Vanavond gaan we de Beaujolais proberen en uiteraard een kaasje erbij. Ook geen Franse want hier verkopen ze alleen kaasjes uit het Ennstal. Maar we laten het ons gewoon smaken.
Foto,s van Jannicks kleding en zijn diploma uitreiking zijn te zien op zijn weblog www.jannickmolenaar.waarbenjij.nu

21 november 2009 18:56 | Door: Annemarieke Proost! Jullie hebben beter weer dan wij hier. Alhoewel het hier vandaag ook mooi was. Mooi diploma heeft Janick. Gefeliciteerd!

molenaar.ruesink 2017-09-23 19:30:12

24 november 2009 00:19 | Door: Danielle Fruhstorfer Hallo Nicolette. Hartelijk dank voor je leuke mail. Ik kende een dergelijke site helemaal niet en ik stuur alle familie en bekenden altijd aparte mails. Dit is natuurlijk vele malen handiger. Als jullie eens tijd en zin hebben zijn jullie hier van harte welkom. Mijn adres is: Triebental 11, Hohentauern. Ik heb Rettungsdienst en ik moet nu gauw een beetje slapen. Hartelijke groeten, Danielle