Chaosdag

Vanmorgen werd ik wakker van Theresa. Het was nog totaal donker maar het bleek al 10 voor half 8 te zijn. Uitreraard lag Jan er ook nog in ook al had hij haar beloofd weg te brengen. Het weer was bar en boos slecht, storm en hevige sneeuwval. Normaal waren ze al 5 minuten op weg en nu moest hij zich aankleden neemt de tijd voor weet ik wat en half 8 op weg . Dus te laat voor school . in alle jaren nog nooit gebeurd. Jan vertelde later dat ze al 3x was gevallen op het stuk tegenoverons. Onder de sneeuw zie je de ijsstukken niet. Ik ben gaan douchen en heb ontbeten en ga nu aan een kop koffie. Meli heeft Sabrina weg gebracht dat viel niet mee met die vele sneeuw en dan zo´n zware kinderwagen. De monteur voor de vaatwasser komt dus we moeten wel klaar zijn. Maar Jan is nog steeds in de badkamer en het is al 9 uur. Er is zo ongelooflijk veel sneeuw gevallen en het sneeuwt nog steeds. Nederland zou al totaal ontwricht zijn. Daar komen nu ook Windverwehungen bij . De wind verplaatst dan grote hoeveelheden en laat het ergens vallen waar je het niet wil hebben. Jan moet Theresa ook maar weer helemaal bij school ophalen want het is gevaarlijk weer. Door de wind hebben we zelfs op het balkon 30cm sneeuw. De Stoderzinken is gesperrt door de sneeuwmassa en ze kunnen pas ruimen als het lawine gevaar voorbij is. Vanaf zondag zijn al steeds de liften dicht door de stormwind.
Onze trampoline staat tegen de zijwand van het huis met grote haken in de muur. Nu niet meer met pluggen en al van de muur af gekomen. In alle jaren nog nooit voorgekomen. Jan gaat zo door de sneeuw ploeteren om bij het speelhuis te komen om de enorme hoeveelheid sneeuw er af te halen. Ook gaat hij Theresa weer halen
We horen al dagen de wind echt loeien om het huis.
Tegen half 12 kwam de monteur , een zeer onvriendelijk figuur die vreselijk uitviel tegen Jan omdat hij vond dat Jan iets niet goed deed terwijl Jan deed wat hij vroeg. Onbeschoft tot het uiterste maar de vaatwasser doet het schijnbaar weer. Jan is tegen 2 weer het dakje gaan schoonmaken van het speelhuis want de sneeuwval gaat maar door.
Jannick zijn afspraak bij zijn advocaat is weer verplaatst nu naar vrijdag.
Nog een wasje gedaan, de keuken opgeruimd en Jan heeft de vaatwasser weer goed gezet en hopelijk zonder lekken. Daarom draai ik die morgen wanneer ik er bij ben.
Middageten gemaakt mangold met kip en kokosmelk met bami. Genoeg over voor morgen. Samen met Jan gegeten en het smaakte mij wel.
Theresa had haar stickermania dubbele stickers meegenomen en een lijst met wat zij en wat Sabrina nodig heeft. Dan heeft ze van de buurmeisjes een grote stapel gekregen en Theresa heeft er nog heel weinig nodig en Sabrina iets meer maar ook bijna vol. Dat heeft Theresa goed gedaan.

Kinders/kleinkinders gefeliciteerd met jullie vader/opa.

Marjanne het schaap wat je had meegenomen voor Sabrina is een hit. Hij heet net als het schaap van Theresa Shaun. En ze slaapt ermee.