Cocooning time

Oostenrijk, Schladming

Samstag 19.September.
Weer somber weer maar dus wel weer warm. Gisteravond genoten dat ik weer tv in de slaapkamer heb. Jan had nog niet alle zenders in de huiskamer gevonden en ik wilde graag BVN naar Flikken kijken. Later kwam hij zeggen dat hij het ondertussen ook had maar ach ik bleef lekker in bed.
Daarna wilde ik wat anders kijken en ik denk dan ga ik maar naar binnen maar Jan zei het zit erop maar weet niet waar dus dan toch maar in de slaapkamer gebleven. Ik val altijd slecht in slaap vooral als de tinnitus hevig is en bij de tv heb ik minder last en zie toen Jan naar bed ging lag ik al te slapen met de tv aan. Vanmorgen pas om 7 uur wakker.
Nog een poosje met mijn broertje ge-chat en dan toch maar ontbijten.
Jan was gisteren niet gaan werken want er was een seminaar en dan kon hij ook wel laat gaan maar hij besloot om dan maar vandaag te gaan. Ik wilde met hem mee gaan en buiten was Ingrid met Theresa in haar auto en ze gingen ook naar Schladming dus ben ik met hen meegegaan. Gezellig allerlei boodschapjes gedaan en toen ik weer thuis kwam was Jan ook al thuis. Ik had lekker Sushi meegenomen maar Jan wilde liever broodjes dus de andere helft eet ik vanavond op. Ik heb aan 6 van die Sushi genoeg kan er dan 2x mee doen. Dus broodjes voor Jan gebakken voor nu en vanavond. Na het middageten kwam Theresa plakken, ik had glitter gekocht en dat doe ik in de lijm en zij had dennenappels gezocht en die heeft ze met de glitterlijm ingesmeerd. Nu nog een manier vinden om ze op te kunnen hangen want dat wil ze graag. Ik zit nu aan een toetsenbord waar ook allemaal glittertjes oplichten.
Ondertusen was Theresa het zat en ze is haar moeder nu aan het pesten die het druk heeft met het bakken van de taarten voor morgen als Theresa alweer 3 jaar wordt.

Gisteren nog een poosje met Jannick onderhouden en ach arme hij heeft heel erg heimwee. Het is de 3e keer dat hij de Messe in Parma doet dus het nieuwe is er wel vanaf, het is altijd gelijk een hele lange beurs en ja Theresa is jarig en dan is het moeilijk en dan ook nog net getrouwd.
Hij wil morgenavond al na het afbouwen terug gaan rijden, hem op het hart gedrukt om wel heel voorzichtig te zijn en niet doorrijden als je moe bent maar dat doet hij ook niet. Hij zit niet alleen in de camper maar met een collega .

Raar weer vanmorgen liepen we in t-shirtje buiten en nu is het al helemaal donker en in huis wordt het zelfs koud. De buurvrouw was appels aan het plukken en Ingrid weer groen aan het snipperen. Het is nog maar 16 graden buiten. Net de houtkachel aangemaakt want ik vroeg of Jan het ook koud had en ja hij had het ook frisjes. We hebben eigenlijk de afgelopen dagen van alles open gehad, de balkondeur , bad en slaapkamerraam en ook het keukenraampje maar nu echt op de slaapkamer na alles dicht.
Heeft ook wel weer wat gezelligs, kacheltje aan kaarsjes aan echt cocooning time. Vanavond wat te knabbelen en een glaasje wijn en dan genieten saampjes.
En ook hier nog wat fotos van Ingrid en Jannick.