Begin van de Ennstal Classic week

Vanmorgen om half 8 wakker en Jan wakker gemaakt. Die moest zijn auto om 8 bij de garage tegenover ons hebben staan. Ik een half uurtje tv en ook opgestaan. De deuren open ook al is het zo vroeg pas 17 graden. Met die felle zon is het snel heet. Deze week gaat het in Oostenrijk naar de 37 graden of zelfs hoger. Dan zijn wij blij dat we in de bergen wonen want hiet blijft het meestal een paar graden achter. Ook bij ons in de Steiermark raken steeds meer Bachen zonder water.
Ik heb zo van alles en nog wat gedaan maar alles in een lui tempo. Jan heeft de tenten van de zolder en het toebehoor opgezocht op de zolder. Hij had een hele bak met allemaal kabels en toebehoor van de caravans en de tenten voor de elektriciteit. Duur spul maar ik denk niet echt belangstelling hier ervoor. Ook een auto/caravansafe. Maar fotos gemaakt en op internet te koop gezet. Knapjes warm is het. Middageten gemaakt en samen met Jan gegeten. Onze wandeling tot 16 uur uitgesteld. Dan een ronde door Gröbming gemaakt. De bouw van de tenthallen voor de Ennstal Classic is bijna klaar. De eerste autos zijn al gekomen. Overal zie je de voorbereidingen.
Ondanks de wind was het toch een hete wandeling . Ik snap dat gedoe van alles afzeggen voor de 4 daagse niet. Je kan toch ook zeggen starten om 4 uur in de morgen en wordt het te warm dan mensen die te laat gestart zijn bij de laatste posten eruit halen. Gewoon een tijd waarbij een post gepasseerd zijn moet.
Hier begint het leven altijd vroeg en een beetje vroeger is ook nooit een probleem. Jannick heeft op zijn werk geen hitteprobleem want hij werkt in het koelmagazijn. Meli in het ziekenhuis daar is de temperatuur ook beheersbaar. We hebben geen directe zon in huis door het overstekende dak en houden de deuren open.Ook doe ik de zonwering uit zodat de zon ook van het balkon weg blijft. Vandaag overleeft .
De avondbroodjes gemaakt, stokbrood met ham/kaas/ei dat smaakte goed.

Helaas bij mij op het werk erg warm en dat in een bejaardentehuis.

Marjanne 2022-07-18 22:38:14

Bij mij op het werk (verpleeghuis) airco en zonwering naar beneden, geen last van de warmte gehad.