Opnieuw een mooie dag

Vanmorgen werd ik wakker en het was kwart over 7, ups Jan moest bloedprikken dus hem wakker gemaakt . Hij kan zelf niet om de dingen vragen die hij moet hebben dus ik ook snel in de kleren. Hij moest nuchter en ik moest wel solidair zijn geen tijd om te ontbijten. Dan was zijn humeur beneden ondergronds ergens . Op alles kreeg ik een blaf. Dan bij de auto moest hij zijn garage eraf halen en dat ging niet zoals hij wilde en dan zegt hij we gaan maar lopen. Nou nee want dan moet ik mij gaan omkleden want bij minus 12 heb ik wel wat dikkers nodig en we hebben geen tijd. Dan stappen we in de auto en zegt hij oh het is min 11 tja dat zei ik toch al. Voordeel van de garage is geen ijskrabben maar ondanks dat bevroor keer op keer de voorruit. We hebben de huisarts gehaald zonder brokken maar niet zonder een boosaardige Jan. Dan tegen 9 waren we weer thuis en konden we ontbijten. Na het ontbijt ben ik gaan douchen en ik was bijna klaar kwam Ingrid koffie drinken met Sabrina. Altijd gezellig. Jan was ondertussen onder de douche gegaan en langzaam was hij ontdooid of heeft hij zijn boze bui weggespoeld. Jan was niet de enige boosaadige man want bij de huisarts kwam er eentje binnen gevolgd door een dame die fatsoenlijk aan hem vroeg om zijn auto van haar parkeerplaats af te halen. Nou die kreeg ook de wind van voren en hij zei parkeer maar ergens anders waar op ze hem ook nog zei ik moet hier werken en het is mijn parkeerplaats. Uiteindelijk ging hij zijn auto weghalen.
We zijn niet naar de Apotheek gegaan dat doen we dan met ons middagwandelingetje.
Het was stralend mooi weer maar na het middaguur ging het wel helemaal dichttrekken. We hadden in ieder geval tijdens het eten een poosje de deur open. De zon blijft al duidelijk langer staan en het duurt niet zo lang meer dat hij boven de berg blijft. Vorig jaar verzonken we in de sneeuw dit jaar genoeg op de bergen om te skien en wij hebben minimaal sneeuw. Ook wel lekker hoef je het ook niet weg te ruimen. Maar er schijnt wel weer wat aan te komen.
Eten gemaakt en samen met Jan middageten, die doet ondertussen in de stoel kijken of er nog iets achter zijn oogleden is. Ik ondertussen het vervoer geregeld dat hij naar het ziekenhuis gebracht word in Salzburg en die moeten dan zorgen dat hij weer naar huis komt. Het koelt wel heel snel af want het is nu nog maar 5 graden .
Ik was eigenlijk even naar beneden gegaan en bleef bij Ingrid hangen aan een koffie. Daarna had ik absoluut geen zin meer om erop uit te gaan , het was ook werkelijk koud. Ingrid ging met haar kinders baby kijken. Ik verder niets meer. Dus toch weer een dag voorbij.