Disney 2

Frankrijk, Disneyland Resort Paris

Nadat ze aangekleed was gaan kloppen bij mama en Papa en daarna ontbijten.
Aan het ontbjt was het super druk maar we vonden een plek en lekker gegeten. Dan hebben ze de auto ingeladen en Theresa was bij mij tot ze klaar waren en dan op weg. Tja maar Jannick was zijn parkeerkaart kwijt maar geen probleem in het hotel betaald en de dame kwam voor hem de poort open doen. Dan op weg naar het magic Circushotel in de buurt van Disney. Wat een verschrikking om Parijs uit te komen , wat een verkeer, wat een enorme vervuiling meters hoog afval langs de wegen. Gelukkig goed aangekomen in het hotel maar niet dankzij de Fransen op de weg.
We waren uiteraard te vroeg maar we konden inchecken en alvast 1 kamer krijgen. Dat was de kamer voor Ingrid,Jannick en Theresa . De kamer is in circusstijl ingericht en heeft een aparte kinderhoek om te slapen , net een circustent met een eigen tv en aan de kant van de ouders ook een tv. We hebben de bagage neergezet en zijn met de shuttlebus naar het park gegaan. We hebben alles wat het weer aangaat gehad, zon, bewolkt, regen, hagel en kou. Maar we hebben van onze eerste dag genoten in de middag hebben we Italiaans gegeten in het park. We zijn ook nog op audientie bij Mickey Mouse geweest, het gezicht van Theresa maar ze wilde hem niet zoenen of knuffelen , we gingen op de foto met hem en ze maken meerdere fotos. De fotos kosten maar liefst 20 euro maar je kan ook een stick kopen daarmee kan je overal de fotos die gemaakt worden erop laten zetten en dat pakket kost je 50 euro en je kan tot een jaar erna de fotos via internet dan opvragen. Dat heeft Jannick gedaan want er waren al 8 fotos en hij heeft in een andere attractie ook al een foto erbij laten zetten. De fotos zijn erg mooi want hij heeft er al op zijn telefoon binnen gehaald. Die kome nog thuis op de site erbij .Nadat we uit het park zijn gegaan hebben we de sleutel van de kamer naast hen gekregen en die is zonder kinderhoek.
We kwamen binnen en gelijk de bagage opgehaald en neergezet en ik dacht even plassen. Lag er in de badkamer overal op de vloer lange zwarte haren en ook op de rand van het bad nou dan ben ik er vies van. Het bad is beschadigd op de bodem en de randen van de beschadiging zijn scherp dus ik ben naar de receptie gegaan en ik kon een andere kamer krijgen maar dan zat ik niet bij de familie in de buurt , we kunnen ook 2 andere kamers krijgen maar Theresa sliep al dus ook dat wilde ik niet. We kunnen morgen nog veranderen als we dat zouden willen maar ik ben tevreden met een schoonmaak.
Ook is het zwembad hier gesloten wat een domper is maar we mogen in het naast gelegen Dreamhotel zwemmen. Nadeel dat je over straat moet.
Bij de buren is alles stil en Jan en ik besloten wat te gaan eten in het hotel maar je kan alleen voor 30 euro de man in het restaurant zo veel eten als je wilt maar dat wilden we niet. Dan kon je in de hotelbar wat gaan eten en daar hadden ze clubsandwiches met patat. Dat genomen en dat was bijzonder lekker en goed. Jan een biertje en ik wilde een donker maar die was uitverkocht dan maar een witbier. Tja 8,50 voor een biertje is wel erg veel. Je kan ook een hamburger krijgen voor 12,50 dat moet dan toch een superburger zijn.
Ik denk dat we deze week ook niet zo heel veel op internet zetten want het gratis internet is zeer beperkt en anders moet je 9 euro extra per dag betalen. Ze weten wel waar ze aan je willen verdienen.