Een goed begin is het halve werk

Vroeg wakker en eerst een rondje ontbijt tv. Jan gevraagd om eerst te gaan douchen want ik wilde badkamer gelijk poetsen. Dat lukte allemaal en ondertussen een kop koffie en een broodje gegeten. De kleding van de kinderen in de kasten gaan doen .Als het een dag geen weer voor wat anders is en de kinderen er zijn de kasten eens gaan uitmesten. Veel zomerkleding kan Sabrina denk ik volgend jaar niet meer aan. Dan wat Theresa te klein is kan naar Sabrina. Dan kunnen we balans opmaken van wat er nodig is.
Ingrid heeft een nieuwe auto gekocht een Renault Kadjar in wit. Ik denk dat ze het zwarte geld wat ze heeft gespaard van het geld van de kinderen heeft uitgegeven. Ze heeft buiten haar salaris een 1800 Euro per maand van de kinderen. Waar ze het niet aan uit geeft.
Het is vandaag mooi weer en we hebben een blauwe lucht met zon. De deuren staan open en ik heb het balkon opgeruimd. Jan moest toch de vakantiezaken op de zolder zetten dan konden de stoelen ook gelijk omhoog. Jan heeft de videoschermen uit de auto gehaald en nu moet ik bedenken waar het tasje ervan is.
Maar even later kwam Jan met het tasje aan dus kon hij het gelijk opruimen.
Ik zag ineens in de keuken het medicijndoosje staan waarvan hij had gezegd dat hij die niet had. Ik had voor we op vakantie gingen zijn medicijnen voor de eerste week uitgzet en voor de 2e week in een ander doosje gedaan. Maar in de vakantie bleef hij volhouden dat hij die niet had dus de 2e week zonder medicijnen en een deel van die van mij aan hem gegeven. Omdat ik beter zonder kan dan hij. Dus ik vraag hem waar was dat doosje ? Zegt hij in mijn scheertasje. Hij heeft zich elke dag geschoren maar toch niet het doosje wat niet eens erg klein is gezien.
Hij heeft alles wat klaar stond voor de zolder ook op de zolder gedaan dus het ruimt op.
Middageten gemaakt en gegeten.
Ik heb alles gestofd, en ook in de huiskamer de opstelling weer winterklaar dus de kasten naar de achterwand zodat de CV aan de zijkant vrij is. Alle deksels van de grote plastik boxen van het balkon schoongemaakt. Jan heeft alles gestofzuigd ook het balkon. Ik heb het kinderboekenrek die we in de gang hebben leeg gemaakt. Veel babyboekjes eruit gehaald die is Sabrina nu ontgroeid en ze kan nu gewoon boeken uit de kast halen dus het rek mag er van af. De boekjes die weg kunnen aan Meli gegeven kan ze die aan Carmen geven voor het kleinkind van haar dochter.
Er staat beneden ook nog wat mooie dingen dus ik zei die kan je dan toch ook geven? Zegt ze ja zijn we ook van plan maar die geven we haar voor de verjaardag want ze is bijna jarig. Meli en Jannick hebben alle dozen die er nog beneden stonden lees in de infraroodcabine die helemaal vol was doorgekeken en opgeruimd of weg gedaan. Een deel is naar de zolder en een deel kon weg. Het ziet er beneden in de kelder nu super opgeruimd uit. Ja af en toe maken we vorderingen. Het is nu 5 uur en het is voor vandaag genoeg geweest.