Productief dagje

Oostenrijk, Aich

Vanmorgen vroeg wakker, Jan ging naar de toilet en de katten dachten gelijk eten eten eten en sprongen bovenop me. Dus Jan gevraagd om ze gelijk eten te geven. Daarna wat ontbijt tv en dan kwam Sabrina en werd het Sesamstraat. Opgestaan en wachten op Ingrid die Sabrina dan weer kwam halen en even koffie drinken. dan daarna ben ik gaan douchen en aankleden.
Vandaag stond de bank op het programma dus samen met Jan in delen naar beneden gesjouwd . Dan heeft Jan ze buiten in stukken gezaagd en in de auto geladen. Ik ondertussen de bodem schoongemaakt en met parketreiniger gedaan. Glimt weer netjes. We schrokken ons een hoedje wat een hoed toen we met de auto bij Aich aankwamen. Wachttijden tot een uur behalve voor het beroepsverkeer die mogen voor. Deed Jan een domme actie wilde om een vrachtwagen heen die alles blokkeerde maar die ging net rijden. We werden net niet geplet en daarna moest hij de auto achteruit terug rijden en ramde een container. Hij is zo ongeduldig geworden en luistert niet als je iets zegt. Ik ben uitgestapt en ergens in de zon gaan zitten kon mijn woede zakken. Ruim de tijd daarvoor.
Thuis gekomen de snijbonen schoongemaakt en gemalen geblancheerd en een deel in de vriezer en een deel voor morgen. Vandaag nog Kartoffelgulash. Na het middageten is Jan met de omraming van de cv begonnen want die kan nu weer vlak nu we geen bank meer hebben. Meer plaats en dus ruimer. Daar is hij wel een poosje zoet mee.
Letmaier komt de brug onderstutten zodat de pelletwagen erover heen kan rijden. Dat is dus elke keer 200 Euro voor de brug stutten. Snel verdiend. Behalve dat de Pellets geleverd worden is er deze week ook controle door de firma waar ze de Pelletherd van hebben, gelukkig is het niet koud want alles moet dan uit zijn. Het was vanmorgen deels zonnig en deels bewolkt maar lekker warm. Nu waait het weer enorm ook al schijnt de zon . Het loeit helemaal.
Zo even geld gaan halen want tussen 17 en 19 uur wordt de diepvries snacks geleverd. Heb plaats in de vriezer gemaakt en ik hoop genoeg. Moet ook nog ergens tijd vinden om naar het gemeentehuis te gaan want ik moet papieren laten tekeken dat we zelfstandig wonen. Ja anders kan je wel weer ergens gekort worden op je geld vanuit Nederland. Ze snappen geloof ik niet dat er op het land /in de bergen mensen allemaal op het zelfde huisadres wonen. In de Sölk waren we met 6 appartementen, een Pension, een boerderij en verschillende stallen allemaal op het zelfde adres en nummer. En het adres was voor het hele dorp hetzelfde maar dan waren er nog andere nummers in omloop maar ook bij veel op een zelfde nummer. Het huis van Jannick bestaat uit 2 woningen ook bij de gemeente. We betalen ook normaal huur.
Maar ja eerst waren ze met al die feestdagen dicht en je kan niet altijd terecht. Morgenochtend ben ik bij Christine en ik denk dat ze vrijdags dicht zijn. In de middag zijn ze altijd dicht.
Fotos van Jula en Tobi want ik kreeg bedankje voor het paaspakje.