Familywald Ossiacher See

Oostenrijk, Feldkirchen

Vanmorgen al vroeg wakker. Ik hoorde om 7 Jannick eruit gaan en weer terug komen. Ik ben half 8 of zo opgestaan om naar de toilet te gaan en er uit gebleven want Sabrina was ook al wakker. Dan ontbijten en koffie drinken.
We wilden naar Schauberwerke Terra Mystica und Montana gaan. Maar eerst moesten we naar het toeristen bureau want ik wilde Kärntenkaarten voor een week kopen. Toen ik terug kwam zei Jannick het Schaubergwerke gaat niet door ze zijn dicht wegens sterfgeval. Vervelend voor ons maar nog vele malen vervelender voor die mensen.
Dus zoeken wat dan en het werd het Familywald Ossiachersee Met de parkeerkaart van Sabrina geen moeite om te parkeren. Dan een stukje naar boven en het park in. Dat is omhoog lopen met allerlei speel stationen. Bij de kassa moesten we aangeven of we met de flying line naar beneden zouden komen. Jannick wilde wel, Meli ook samen met Sabrina, Theresa alleen en ok Oma ook. Opa wilde niet dus die moest dan naar beneden lopen. Helemaal boven was een speelruimte van allemaal netten (treenets)helemaal veilig en ook met glijnetten. Theresa ging alleen en Jannick ging met Sabrina spelen. Best heel groot. Er was ook een klettergarten dat zijn we niet gaan doen. Boven was een houtenkasteel en daar werd een goochelaaroptreden gehouden. Erg leuk en erg gelachen. Daarna wilde Sabrina sminken en gelukkig snel aan de beurt. Na heel veel spelen dan toch de terugtocht met de flying line. Het viel erg mee en ik vond het erg leuk.
Met de auto terug en onderweg nog snel wat inkopen gedaan. Jannick en Meli wilden gelijk weg bij thuiskomst. Ik ben de tent gaan opruimen en schoonmaken. De tafel en stoelen konden naar buiten . Dan ben ik gaan koken en hebben we buiten gegeten. Jan en Theresa afwassen en Sabrina wilde ook mee. Om half 5 alles naar binnen gehaald en dan kwam de bui. We waren niets te vroeg begonnen. De kinderen liggen op hun bed met hun tablet. Jan bestudeerd de kaart. Ik schrijf mijn stukje.
De bui is over en de zon schijnt weer. Dus de tent nog wel open maar verder blijven we binnen. Om half 6 een berichtje van Jannick dat hij thuis is aangekomen.
In de avond met Theresa de laatste dvd van het 10e koningrijk gekeken. Dan moesten ze in bed maar ze mochten nog wel een luistercd horen.
Ik de fotos opladen wat nogal lang duurt maar het gaat. WE hebben vandaag maar weer geboft met het weer.

Gelukkig tussen de buien door goed weer,ziet er allemaal gezellig uit