Nog steeds zonnig weer

Vanmorgen om half 8 wakker en goed geslapen. We kijken nu op maandagavond Flikken Gent op nlziet. Het is de eerste serie dus al oud maar we hbben vroeger wel wat gezien maar niet alles en zo oud dat we het ook niet echt meer weten. Er komen op maandagavond 4 afleveringen na elkaar dus we genieten tot 12 uur samen. Ontspannen tv kijken doet ons goed.
Vanmorgen deed ik de koelkast open en ja ik rook de Jeromekase. Die stinkt je koelkast uit maar ik rook het niet. Dus ik ga nog steeds vooruit. De vermoeidheid wordt nu ook minder .
We zullen waarschijnlijk toch naar een volledige lockdown gaan de nieuwe maatregelen komen donderdag. Ik denk dat we gewoon te laat in de lockdown lite gegaan zijn en vele mensen blijven eigenwijs. De intensief plaatsen zijn in sommige Bundeslanden tot 91 procent bezet.
We horen het wel. Ook begrepen dat er nu in Duitsland een entstof is die 90 % van de mensen beschermd. Een goed vooruitzicht.
Het is weer prachtig mooi weer, blauwe lucht en zon, het duurt even voor alles wat wit aangeslagen is weer weg is. Nog steeds vorst.
Soms zijn er zo maar bekende in het nieuws, Sabine Verboort was gaan wandelen met ik denk vriendin.
Rettungshubschrauber C7 im Einsatz:
Zwei Frauen in Alpiner Notlage
St. Stefan -
Zwei Frauen mit niederländischer Staatsangehörigkeit wanderten am 09.11.2020 gegen 11:30 Uhr auf einem markierten Wandersteig im Bereich Hohe Wand, Gailtaler Alpen, im Gemeindegebiet von Hermagor, in Richtung Burgruine Khünburg.
Dabei kamen sie vom Steig ab und stiegen in immer schwierigeres und felsigeres Gelände. Auf einem ausgesetzten Felsgrat konnten sie nicht mehr weiter, ein Abstieg war nicht mehr möglich, weshalb sie mittels Mobiltelefon Hilfe anforderten.

Rettungshubschrauber C7 im Einsatz
Nach der Lokalisierung stiegen Einsatzkräfte unter Seilsicherung zu den Personen auf, sicherten diese vor dem Absturz und veranlassten eine Seilbergung durch den Rettungshubschrauber C7, von welchem diese mittels eines 30 Meter Seiles durchgeführt wurde.Die beiden Frauen blieben unverletzt.

Im Einsatz standen drei Mann der Bergrettung Hermagor und ein Beamter der alpinen Einsatzgruppe der Polizei Hermagor sowie der Rettungshubschrauber C7.
Wij hebben een keer in onze beginjaren gehad dat we ook aan de wandel waren en het werd ineens zeer snel donker en dachten we ook we nemen een afkorting en dat werd zo stijl dat ik op mijn kont mij naar beneden heb laten zakken en gelukkig konden we toen bij een pad komen waarmee we snel naar beneden konden . Dit is dus vooral onervarenheid en/of het gebied niet kennen. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik onder een helicopter moet hangen (landen kon die daar niet)

Middageten gekookt en samen met Jan gegeten. Patat, salade en varkensfilet. Dat smaakte goed.
Daarna zijn we een rondje aan de wandel gegaan naar de MEZ en dan weer terug. Dan ben ik daarna wel even helemaal murw. Maar het was heerlijk in het zonnetje.

Ik kreeg wel erg straf voor mijn kleine rondje lopen, ik heb heel erg spierpijn in mijn benen. Ik hoop dat het morgen weer mooi weer is dan kan ik weer een rondje maken want dit is echt niet normaal , conditie 0 procent.
Eind van de middag kwam Theresa weer om het Sinterklaasjournaal te kijken maar de livestream lukte niet dus dan kijkt ze morgen en haar gezegd dat ze dan wel een dag achter loopt maar dan kan ze wel elke dag kijken zelfs op haar telefoon. Dat was ook goed.