heet

Oostenrijk, Pruggern

Zo mensen , ik geloof dat het in Nederland ook mooi weer is, maar hier is het tropisch. Zelfs te warm om buiten te zitten, gelukkig hebben we ons tuinhuis en daar hebben we de koelkast uit Jannicks caravan in gezet, hoeven we niet steeds naar het huis te lopen en hebben we altijd een koud....
Gisteren is Jannick met 2 schoolvrienden gaan freestijlen op de Dachsteingletcher.Daar is nog 4 1/2 meter sneeuw en was het 's ochtends zelfs nog koud. Jannick heeft zijn binding van zijn ski gesloopt maar hij had toch al andere skies nodig dus dat is niet zo erg. We zijn een beetje in huis aan het rommelen want zo lang we in de caravan zaten kwamen we nergens aan toe.De hele garage stond nog vol met dozen en we hebben nu aan de achterzijde een soort wasruimte. Ik kan daar de was wassen en drogen en ook strijken.Ook de vriezer staat daar nu en kan ik eindelijk overal makkelijk bij.De oude koelkast uit het huis staat er nu ook om de drank voorraad koel te houden, handig want ze voorspellen een lange hete zomer.

Vrijdagavond zijn Jan en ik met de vrouwenbeweging uit Pruggern gaan Nordic Walken . Zo dat was afzien voor mij, ben wel wat gewend maar met deze warmte in tempo de berg op kostte mij toch veel energie.We hebben bijna 2 uur gelopen.
Er zat ook een stuk door het bos op de berg met een paadje waar je net over kon lopen en naast je stijl naar beneden.
Nou ben ik al geen held maar dit was
voor mij echt een verschrikking, krijg binnenkort mijn diploma voor Gams.
Ook moesten we over hekken klimmen en prikkeldraad en wat we zo al niet meer tegen kwamen. Ik heb gedoucht en viel daarna voor dood neer. Zelfs Jan had de volgende dag last van zijn benen.
Ze zeiden nog na afloop dat ze niet altijd zo veel klimmen.Het is wel de manier om de omgeving goed te leren kennen en ook de mensen. Onder het lopen krijgen we informatie over de mensen en de huizen waar we voorbij gaan.Uiteraard wordt er ook geroddeld.Het is moeilijk het dialect te begrijpen maar het gaat op deze manier ook beter en ze zijn bereid om uitleg te geven.
We mogen maandagavond weer mee!!

Kitzbühel en Nederlands recordhouder

Zo eindelijk weer een berichtje van mij.
De laatste wedstrijd in Kitzbühel ging niet lekker.Het was een massastart met zo'n 60 deelnemers en ik werd gelijk onderuit gehaald , daarna lukte het niet meer om naar voren te komen. Het parcours was helemaal boven op de Kitzsteinhorn en een heel zwaar parcours.
Ik baalde verschrikkelijk dat het niet goed ging.

Daarna een weekje in Nederland geweest, mijn broers en zussen gezien, mijn neefje en nichtjes, mijn achter,achternichtjes.Ook ben ik op het Thorbecke geweest en heb daar met mijn mentor R.vd Donk en mevrouw Lagendijk gesproken.

Er was post van de KNSA gekomen met een uitnodiging voor de uitreiking van de recordhouders, ik wist niet dat ik met het Nederlands kampioenschap zomerbiatlon ook recordhouder ben geworden.Ze hebben omdat ik er niet heengegaan ben de medaille opgestuurd.
een minimedaille van goud.

Ik heb nu rustperiode wat trainen aangaat.

Zaterdag lekker gaan freestijlen met 2 schoolvrienden.Bovenop de Dachsteingletcher, daar was nog 4 1/2 meter sneeuw.Eerst was het nog koud maar later kon ik gewoon in mijn shirtje.
Ik heb mijn binding naar de kl.... geholpen maar ik moet toch nieuwe skies hebben. Jannick

16 april 2007 18:16 | Door: dennis pap bij deze alvast veel sterkte deze week ik skype je morgen nog wel even en oh ja het is echt warm in nl gr den

molenaar.ruesink 2016-06-02 14:59:26

15 april 2007 18:36 | Door: Jorran Heey Jannick! Wat voor record was dat dan? Kom je nog een keertje in b'hoek? groeten!

molenaar.ruesink 2017-07-15 22:00:30

16 april 2007 14:27 | Door: cherique Hey Jannick dat je in nederland was, was het gezellig, ik hoop dat je nog een keertje naar ons toe komt of wij naar jullie groetjes en liefs p.s. doe de groeten aan je ouders