Een beetje bezig geweest

Vanmorgen pas om half 9 wakker en dan shit ik hoor de vuilniswagen. Jan gevraagd of hij de bak toch gezet had en gevraagd of hij even wilde kijken. Helaas onze bak niet gezet. Snel Jannick gebeld en hem gezegd dat we het vergeten waren. Hij zou kijken of hij zijn collega kon bereiken en Jan moest de bak aan de rechterkant zetten binnen 5 minuten was de vuilniswagen daar en geleegd. Helemaal blij want het is een probleem als je bak vol is en we dan 14 dagen tot de volgende moeten wachten. Jannick belde dat ze hem al gebeld hadden dat ze de bak geleegd hadden. Ik had niet op een idealer moment kunnen bellen want ze reden net bij de Rennbahn weg. Fijn dat Jannick dat kon regelen. Ook al wordt het niets met het weer vandaag (en de rest van de week) toch een beetje blauwe lucht dus niet zo heel donker. Het is 13 graden dus toch even de deur open gezet.
Gelijk een hele grote wesp binnen met een glas gevangen en buiten los gelaten. Ondertussen 10 uur en Jan staat nu pas te ontbijten . Staan? ja want die neemt de moeite niet om te gaan zitten. Ik ondertussen vaatwasser gevuld, aangezet , koffieautomaat uit elkaar en schoon gemaakt en de droger aan want ik had gisteravond nog de machine aangezet, Dus nu het gevoel dat ik in ieder geval begonnen ben. Met die vrije dagen ben ik altijd helemaal uit mijn ritme.
Jan begon aan de stoelen in elkaar zetten en ik zag ineens dat hij een deel andersom erin wilde zetten dus ik zei hem dat het niet goed was en dat hij moest draaien. Na veel vijven en zessen en ik het deel gedraaid had viel alles op zijn plaats. Dan er even bij gebleven wat hij niet leuk vindt. Ik wilde een oude stoel uit elkaar halen maar het Ikea sleuteltje paste niet. Ondertussen eten aan het maken en ik loop terug naar de huiskamer had hij behalve de stoel die uit elkaar moest ook alvast de andere stoel uit elkaar gehaald. Gelukkig nog niet helemaal dus met een boos gezicht moest hij die weer in elkaar zetten. Hij luistert absoluut niet en beweerd dan dat ik wat anders gezegd heb. De nieuwe stoelen met kussens zitten een stuk beter.
Samen met Jan gegeten gekookte bietjes met speklapjes en gekookte aardappels. Ook voor Jannick gekookt en in de magnetron gezet.
Ik had een berg rotzooi uitgezocht in de kelder en een deel van de videobanden er tussen uit gehaald. Ook toch besloten om de bureaustoel die ik naast de deur in de huiskamer had staan voor als ik aan mijn bureau wil werken in de gang weg te doen. Jan wilde een programmaboekje halen dus gevraagd om dat met de auto te doen en dan gelijk bureaustoel en verzamelde dingen voor de Caritas weg te brengen. Hopla en dat was weer weg. In een van de plastik bakken die Ingrid in een hoek had gezet met alles daar boven op wat we ondertussen weg geruimd hebben bleek een tent te zitten . Ik denk de tent die ik toen voor Theresa in elkaar had gezet. Alles zo erin gegooid met heel veel andere troep. Nu ligt alleen de tent onderdelen erin en met mooi weer een keer kijken of die nog compleet is. Ik hoop niet dat het onze tent was. Maar langzaam aan komt er ruimte. Gelukkig heeft Meli minder pardon voor rotzooi van Jannick. Uitzoeken of het gaat gewoon weg.
Jannick was thuisgekomen en ging eerst douchen en heeft toen zijn eten opgehaald. Hij vindt de stoelen ook prima zitten. Het kussen van de oude stoel gewassen en op de andere oude stoel gelegd over de zitting heen , die zit nu redelijk. Het oude kussen van het kinderstoeltje gewassen en opgeborgen komt misschien nog eens van pas.
Eind van de middag koelde het zeer snel af en we zaten al met truien aan en dan ook de kachel maar aangemaakt. Nu is het behaaglijk. Feierabend.

Riant onderkomen voor de konijnen