Bijna normale dag

Oostenrijk, Schladming

Dienstag 6.Juni
Weer zo als normaal kwam Theresa een kusje brengen voor ze naar de Kiga ging. Het is elke dag een heerlijk begin van de dag.
Het ochtend ritueel nog een kopje koffie en dan eerst de verwijzing opnieuw laten maken voor de internist. Dan krijgt de goede huisarts de uitslagen. Dan naar de gemeente met het ingevulde papier van het vakantiehuis van Annemarieke . Het was dus inderdaad goed ingevuld en het ging om het aantal bedden. Ze vroeg wel 2 x geen extrabedden? Nee geen bank die je kan ombouwen? Nou nee er staat toch 6 bedden en geen extra bedden ingevuld! En elke maand gewoon hetzelfde zomer of winter.
Er bleek Pakistanimarkt te zijn dus met Jan een keer heen en weer gelopen. Maar behalve de kleding en speelgoedkramen en de zoete dingen was er eigenlijk niet veel meer. De kramen hebben allemaal dezelfde dingen dus als je er een gezien hebt dan heb je ze ook allemaal gehad.
Thuis gekomen kwamen Ingrid, Jannick en Sabrina koffie drinken dus ook nog maar een bakkie genomen. De helft van mijn hutspot die ik gekookt heb aan hen gegeven, vlees moeten ze zelf erbij maken. Ik heb namelijk voor ons gehaktballen erbij.
Na het eten op weg naar Schladming daar heb ik om 14 uur een afspraak bij de internist.
Weer thuis van de internist en een afspraak voor volgende week voor testen. Jan heeft mij thuisgebracht en is daarna weer terug gegaan om te gaan werken. Het is een mooi centrum geworden boven het zwembad in Schladming. De huisarts Thier en de internist die eerst bij de Billa zaten zitten er nu in. Er is ook fysio, een uroloog en een plastisch chirurg. Helaas zijn de uroloog en de plastisch chirurg wel weer particulier en dat kost ons te veel geld. Er wordt dan maar zeer weinig vergoed door de Krankenkasse .
De andere bestelling voor Ingrid was gekomen met de Dirndls voor Theresa en daar was er eentje bij die haar goed staat en erg mooi is. Hoofdkleur rose. Ingrid stuurt de Dirndls die zij besteld had terug. Dus de rest gaat allemaal terug . Het huwelijk van Edith is al snel de 16. Juni. Als ze niets naar haar zin vindt moet ze een van haar Dirndls uit de kast aan.
Het is al de hele dag warm zelfs de 25 graden gehaald maar zwaar bewolkt en somber en dus geen zon. Wel veel wind.
Theresa zit de Gruffelo te kijken en het boek dat ze van Angela heeft gekregen erbij op schoot en leest op haar manier mee.