Binnenblijf zondag

Sonntag 19.Juni
Ik werd om 2 uur wakker en hoorde een auto voor de deur. Even later het licht aan in het trappenhuis. Dus Ingrid en Jannick thuis dacht ik. De eerste ja maar de 2e. Een uur later die had beloofd zijn brandweerkameraden af te halen in Pruggern. Hij dronk toch niet omdat hij moest rijden op de bruiloft . Zijn ze maar goed af met zo´n kameraad.
Om 7 uur werd ik wakker van het stemmetje van Theresa. Disneytv aangezet voor haar en nog een beetje liggen.. Om 8 uur opgestaan. Croissantjes in de oven hmmm lekker.
Om 9 uur was daar Dominiek en ik heb met moeite Theresa bij ons gehouden mar om 10 uur wilde ze echt naar Mama. Dus een vrij rustige zondag verder. Dominiek heeft nog wat geslapen en ik in de tussentijd eten gemaakt . De Nordsee Schollen waren erg lekker ook een paar bij Ingrid gebracht. Jannick was al weer in vol ornaat vertrokken voor het defilee in Pruggern ter ere van ik geloof 120 jarig bestaan van de Feuerwehr daar. Met toeters en bellen op zijn gala uniform. Voel me altijd trots als ik de medaille weer zie glanzen.
Jan is naar beneden vertrokken en ik even niets. Dominiek kijkt Teletubbies.
Het is niet koud 20 graden maar donker en somber niet gezellig om wat te gaan doen.
Het is in Nederland vaderdag dat hadden wij vorige week hier al.
Vanmiddag een ontbijtkoek gebakken dat is de eerste keer, een klein stukje geprobeert want pas na een paar dagen is het het lekkerst. Jan en Ik vinden het wel lekker maar het smaakt meer naar speculaas dan naar ontbijtkoek.
Het begon te hozen in de middag maar daar zag het de hele dag al naar uit.
In de Kleine Zeitung stond een heel leuk artikel over de Fürstenhof en Mariette. Wordt tijd dat we weer eens voorbij gaan. We komen niet meer zo veel in Ramsau. Maar ik mis wel de allerlekkerste Krapfen van hen die worden door de moeder van Mariette gebakken in de zomermaanden.
Eind van de middag kwam Jannick zijn nieuwe Feuerwehrleistungsabzeichens in Brons (FLA) laten zien. Nu gaan ze hard trainen om beter te worden en om op naar zilver te gaan. Daarvoor moet elke man elke positie beheersen en snel zijn voor brons heb je een vaste positie. Dan moeten ze een positie trekken. Maar deze hebben ze binnen.
Om 6 uur kwam Trixi en ging Dominik en tegelijkertijd nam Jannick Theresa mee.
Jan vertrok weer nar beneden en ik geniet van de rust. Net nog even de fotos van Dominik naar Trixi gewatsappt.