Werkdag

Gisteren kon ik weer niet in slaap komen, ik was niet de enige want Yvonne mijn nicht kon niet in slaap komen in het ziekenhuis. Ze zei de dagen duren zo ellenlang. Mijn zus Els was uiteraard wakker die was op haar werk. Els is de enige die aan slaapmiddelen kan komen maar heeft ze niet nodig omdat ze werkt. Oneerlijk verdeeld. Ik ben toch ergens tegen 2 in slaap gevallen en werd vanmorgen om half 9 wakker fit en uitgerust.
Het wachten is op Jan die nog niet klaar is en op Ingrid want die gaat weg met de kinderen naar Oberwölz, Jannick is allang weg naar Leoben.
We hebben een strak blauwe lucht en bij het opstaan was het al 19 graden dus dat gaat snel oplopen.

Annemarieke ik heb je toen al gezegd dat er veel te weinig gevraagd was voor het huis, het werd niet voor niets zo snel verkocht. Nu stijgen de prijzen hier nog steeds. Er was toen al een wachtlijst voor Gröbming en die is er nog steeds en er staan meer dan 100 mensen op die naar Gröbming willen.

Gisteren een berichtje gekregen dat in ieder geval het bed van Theresa bij de Transporteur is aangekomen. Dus die gaat volgende week komen. Ben ik op tijd begonnen .
We waren alleen alweer een hele poos bezig met alles eruit sjouwen . Ik ben naar Letmaier gegaan om de isolatieverf te kopen en nog wat kleinigheden. Jan was ondertussen begonnen met de lichtknop en een draad trekken. Bleek dat binnen in de dozen nat was en al heel lang want alles was groen. Jan heeft het schoon en droog gemnaakt en gelijk de draden in die afgesloten doos goed gemaakt want overal hebben ze gewoon de draden zo in de dozen zitten. Ik had als eerste de kast in de primer gezet. Dan eerst even koffie drinken op het balkon met de zonwering uit. In de schaduw 30 graden van niks naar te. Ik ben nu aan het koken en Jan is de wand die we met de isolatieverf gaan doen alle gaten dichtmaken en alle pluggen eruit en de elektrodozen en zo controleren en als er iets mee is goed maken. Ze mogen van geluk spreken dat er geen kortsluiting is gekomen want daar was je even niet opgekomen dat het in zo´n afgesloten doos zou kunnen zitten. Als ik klaar ben gaan we eerst samen lekker eten. Het gaat toch niet sneller dan we kunnen en alles is veel werk. Ik heb de losse deeltjes al van de wand gestoken . Een deel plinten al losgemaakt .

Na het middageten wat we heerlijk op het balkon gedaan hadden wachtte weer het werk. We hebben een hoop werk verzet en de koude wand klaar met de isolatieverf en ook een deel van de plekken op de andere wanden gedaan. We waren het spuugzat en zijn gaan opruimen en om kwart voor 5 waren we klaar. Een waterijsje gegeten en nu moed verzamelen om te gaan douchen en me schoon te schrobben maar ik ben zo moe dat ik echt even moet zitten. Je ziet het nog niet echt hoeveel werk er al verzet is .Dat heen en weer sjouwen van dingen eruit en erin en weer eruit kost veel tijd en veel energie. Maar de kinderen moeten toch weer kunnen slapen.