we zijn nog heel

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Dinsdag
We hebben de orkaan goed doorstaan, we wonen in een beschut dal en het raasde over ons heen. Ook heeft Jannick in Murau het goed doorstaan. Hij kon aleen pas een dag later naar huis.Op de camping staat alles van ons nog maar het nieuwe dak van Hedi en Dieter was eraf gewaaid.De schade in Oostenrijk is enorm.Er zijn complete bergen ontbost.
2 miljoen bomen zijn omgegaan en zelfs nu zijn er nog mensen zonder stroom. Complete gebouwen vlogen door de lucht en een hoop daken, schuren, huizen en auto's beschadigd.Er was zelfs een deel waar de orkaan snelheden van 235 km per uur bereikte en het ongewone was ook de lange duur van de orkaan.Het was ongekend voor Oostenrijk.
Vandaag kwamen Hedi en Dieter even voorbij. Ze zijn helemaal van huis naar hier gereden om de schade te regelen. Ze waren nog druk met hun nieuwe huis en ze moeten al donderdag weer terug omdat hun nieuwe keuken nog geplaatst moet worden.
Dan komen ze half februari weer terug.
Vandaag hebben we de hele dag in dichte mist gezeten. Je kon geen hand voor ogen zien. Er komt weer sneeuw aan in de komende dagen.
Vandaag de hele slaapkamer op zijn kop gezet.Het beviel me niet hoe alles stond en ik had veel te weinig bureauruimte.
We hebben een 1.80x2.00 bed en dat is toch wel heel groot.oor alles te verschuiven hoop ik meer ruimte te creëren. Het lijkt erop dat het gaat lukken.We zijn nog niet klaar want alles moet ook los gemaakt worden.Het bed staat weer en we kunnen dus in ieder geval slapen.
Morgen in ieder geval naar de sportschool, ik was maandag ook al geweest en ik probeer weer regelmaat erin te houden.