winter eruit en krantenartikel

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

We hadden een gezellige avond afgelopen dinsdag. Lekker met een glaasje wijn , wat kaasjes en uiteraard een verjaardagstaart.

Gisteren naar de huisarts geweest want ik blijf het erg benauwd hebben. Nog wat extra andere pufjes gehad en nog wat druppeltjes om het slijm op te lossen. Hij heeft me papieren voor de longarts meegegeven. Daar moet ik dan voor naar Liezen. Maar misschien knap ik wel eerder op.
Ik was daarna even koffie bij Gerhard drinken en die gaf me een open geslagen Kronen Zeitung. Daar stond een stuk in met foto’s over de Steirische biatleten. Jannick staat naast Sumann en ik voelde me trots want eronder stond de beste Steirische atleten van Waldhuber.

Vanmorgen weer naar de huisarts want ik moest nog bloed laten prikken. De huisarts wilde een heel scala. Mijn suiker was normaal, ik heb ook geen hoge bloeddruk meer en de rest hoor ik volgende week. Dus ik ben vast al aan de beterende hand.
Het is al de hele week super mooi weer , de temperaturen lopen steeds op tot boven de 20 graden en uit de wind wel 25. Ik ben alle winterkleding aan het opruimen en heb mijn kledingkast en die van Jannick weer op orde gebracht. Jannick heeft al zijn skies schoongemaakt en in de wax gezet. Zijn waxkoffer opgeruimd en zijn fietsen weer in orde gebracht. Ik had weer een zak vol schoenen en kleding voor het Rode kruis.
Toen ik in Nederland was heb ik een stuk over de voorjaarsschoonmaak gelezen. En ja Wil het was het stuk waar jij op de foto staat en je over de vroegere gebruiken verteld.
Ik krijg gewoon de kriebels als het mooie weer begint, lekker alles open zetten en opruimen, de winter eruit en het voorjaar erin. In het stuk stond dat bv de Marokkanen geloof ik geen idee hebben wat het inhoud, ze vinden het maar raar 1x per jaar grote schoonmaak. Misschien hangt het van onze seizoenen af. Vroeger werd er ook met kolen of wat dan ook gestookt en vaak werden daar de muren vuil van dan moest er weer gewit worden. Zou ook een reden kunnen zijn waarom we het doen.
Jan heeft samen met Jannick geprobeerd om de opel aan de praat te krijgen maar dat lukt niet.
Hij heeft hem wel helemaal leeg gehaald. Hij wil alleen de winterbanden eraf halen en de zomer erop zetten want er waren 2 nieuwe winterbanden onder. Wil hij proberen te verkopen.
Jannick heeft vannacht nachtdienst op de ambulance en morgen rijdt hij verre ritten met de ambulance. Hij moet zijn stage uren maken voor zijn diploma.

Ik heb vandaag Kirsten heel even gesproken en de uitzending bij SBS wordt op 22 april uitgezonden en het heet huis te koop. De opnamen voor de uitzending heeft hen heel veel tijd gekost dus ze verhuizen nu ook pas nadat ze op vakantie zijn geweest in mei.
Voor de buitenlanders het is een dag na de uitzending te zien bij www.sbs.nl klikken op sbs en dan uitzending gemist.