Pinkstermaandag

Vanmorgen om 9 uur wakker en opgestaan. Eerst overal de kots van Fiep opgeruimd en schoongemaakt. Dan douchen en aankleden. Bedden afhalen, droger leegmaken daar zat de was van gisteravond nog in. Broodjes gebakken, keuken opgeruimd , ontbijt voor Jan en mij gemaakt en met hem ontbeten. Daarna was het al half 11. De deuren head ik al gelijk na het opstaan open gezet want het is warm. Het is helaas helemaal dichtgetrokken. Gisteren eind van de middag belde Jannick Ma kan je de was van Meli binnen halen dat is ze vergeten. Maar dat had ik gisteren al gedaan voor het slechte weer begon. Weer later belde hij met kan je nog een keer de konijnen binnen halen. Ja dat hebben we al gedaan het is heel erg slecht weer hier. Dan zei hij ja dat weet ik we zijn al in Gröbming. Nachtdienst bij het RK. Het was echt bar en boos slecht en het dakraam van het huisje van Sabrina was er af gewaaid. Die stak maar hooguit 2 cm boven het dakje uit maar de wind die echt heel erg was had er toch vat op gekregen. Dus Jan is er stenen opgaan leggen. We hebben bijna elke dag wel noodweer eind van de middag /avond. Dit weer maakt dat je wel iets kan gaan doen maar hoofdzakelijk in de morgen want vanaf de middag is het risico op noodweer groot.Je weet nooit wanneer of waar.
Pas wat later middageten gemaakt en samen met Jan gegeten. Het is de hele dag mooi weer gebleven. De bedden weer opgemaakt en alle 3 de wassen liggen alweer in de kast. Het was een rustige Pinkstermaandag.