Een onverwachte andere maandag

Oostenrijk, Liezen

Montag 5.Jänner
Eindelijk een rustige dag wat het weer aan gaat, wel bewolkt maar geen wind of sneeuwval. Wel onder 0 graden.
Ik werd wakker om 7 uur van de schoorsteenveger. Het voordeel als hij zo vroeg komt dat de verwarming maar pak weg anderhalf uur later aan gaat. Het moet al een poos uit zijn voor ze hun werk kunnen doen , ik dacht 3 uur. Komen ze later dan zit je al die tijd zonder verwarming. Theresa kwam een kusje geven voor ze naar de Kiga ging en heel trots het bakje met haar voortand erin, die had Papa gisteravond eruit gehaald.
Het was een beetje laat voor ons gisteravond want als Rob komt altijd super gezellig en we hebben altijd veel bij te praten. Dus we lagen pas na half 1 in bed. Jan had gistermiddag expres lang geslapen tot Rob kwam om rondom 17 uur. Eerst aan de koffie gegaan uiteraard met Krapfen, Jannick kwam ook gezellig voorbij. Dan later eten gemaakt en gegeten. Dan was het al wat later ondertussen dus dan wordt het al snel nog later.
We bleven vanmorgen ook al waren we wakker lekker in bed liggen , wat ontbijt tv kijken en dat was in ieder geval lekker warm. Dan ik toch maar gaan douchen en ondertussen werden de radiatoren warm. Het was een heerlijk rustig begin na een druk weekend. Wat ik vooral heel fijn vond dat Jan gisteravond helemaal op leefde en het reuze naar zijn zin had. Zijn humor heeft hij gelukkig nog ook al ben ik daar dan af en toe het dupe van. Het valt me ook op dat ook hij vanmorgen gewoon normale tijd wakker was . Is er wel uitgegaan om wat te eten en zijn medicijnen te nemen maar dan weer gewoon gezellig met zijn tweetjes in bed. Na het opstaan ik vlotjes het een en ander opgeruimd dan koffie drinken. Jan kwam net voorbij met zijn jas aan dus ik vraag wat ga jij dan doen? Met een grijns als antwoord terwijl hij het balkon opstapt ik ga wandelen maar hij nam de kattebak mee. Dus de kattebak schoonmaken , ik vind het fijn dat hij zijn normale ritme terug krijgt en ook steeds meer praatjes krijgt.
Ondertussen toch alweer 11 uur dus maar eens gaan kijken wat we gaan eten vandaag. Ingrid kwam Sabrina brengen en die had groot plezier in haar auto. Ik had de laden uit de diepvries van de keuken op het balkon gezet was koud genoeg. Mar voor de vriezer ontdooid was kwam de zon door en werd het heel snel warm dus samen met Jan de laden naar het voorbalkon gebracht want daar is het altijd koud. Sabrina rijden we in haar auto overal naar toe waar ze ons kan zien . Dan lwam Ingrid terug en die zei zullen we in Liezen Jan´s brillen gaan halen. Ja oke dus we eten vanavond warm en Jan eet met Theresa wat brood want Theresa wilde bij Opa blijven. Dus snel omkleden en op weg naar Liezen. De brillen in de ELI gehaald en dan nog even rond gekeken. Ik een kangaroosweater voor mezelf gekocht bij de New Yorker in knalrose. Dat wordt de vervanging voor mijn Disneysweatshirt die helemaal afgedragen is. Nog helemaal heel maar je kan nauwelijks nog zien wat er opgestaan heeft. Zegt Ingrid terwijl ik allemaal truien aan het bekijken ben het is een jeugd winkel en ik kan het nog best aan. En ja ze vond hem ook leuk. Was ik hem aan het passen komt ze bij het pashok aan en zegt ze ik heb nog wat voor je, staat ze met een hansop voor het pashok dus lachen . Dan nog even naar de Lidl gewandeld en wat inkopen gedaan , kon niet echt heel zware dingen meenemen maar die stonden ook niet op mijn lijstje. Dan terug naar huis en we troffen Opa en Theresa samen op de bank,terug naar huis en we troffen Opa en Theresa samen op de bank, Opa ogen dicht en Theresa tv kijkend. Ze hadden het saampjes naar hun zin gehad, Jan had de vriezer droog gemaakt en de laden al terug gedaan. Hij had ondertussen zijn brood gebakken. Dus hij vindt steeds meer zijn draai.
Hij zat even later al met een van zijn nieuwe brillen op en Theresa vindt ze geweldig ook rood Opa net als mijn bril. Dus Jan zei nou ik heb veel meer kleuren en ze kijkt naar hem had hij alle drie zijn brillen opgezet dus rood , zwart en blauw en Theresa Opaaaaaaaaa dat vindt ik leuk. Ze vertrok toch naar beneden en de rust was weer in huis. Dan avondeten gemaakt dit keer dus warm eten samen met Jan lekker voor de tv gegeten.

Klinkt wat positiever , Nicolette!