Theresa krijgt haar Zeugnis

Theresa had nog een nachtje bij ons geslapen en werd om kwart voor 8 wakker dus ik ook. Fiep was alvast mrt uijn nageltjes mijn rug aan het perforeren. Ik sliep gisteren vrij snel en werd om 13 uur wakker en kon niet meer in slaap komen , het was ook zo warm . Ik heb altijd het raam in de slaapkamer open en nu ook in de huiskamer en de badkamer maar geen enkele doortrek. Ik ben om 2 opgestaan en tot 3 een beetje spelen en dan weer naar bed en wel in slaap gevallen. Het was vannacht 18 graden en nu loopt de temperatuur alweer snel op. Strak blauwe lucht en zon.
Jannick kwam snel een koffie doen en ik eerst even snel douchen en aankleden. Theresa haar ontbijt gemaakt en dan om kwart voor 9 moest ze naar beneden want ze moet zich in haar mooie kleding heisen. Uiteraard haar Dirndl. Het is een heel gebeuren wanneer de kinderen hier hun Zeugnis krijgen.
Toen wij woensdag uit Pyhrn terug kwamen was de B320 vanaf Stainach de tunnel helemaal afgezet en overal blauw licht en de traumaheli dan weet je al er is iets goed mis. Gisteravond zag ik de fotos verschrikkelijk. Een frontale 2 motorrijders met een Pkw en dan nog een auto vol erin. Er waren 4 zwaar gewonden , van de motoren was niets over dan hoef je niet te vragen hoe de motorrijders eraan toe waren. Ik vind motor ongelukken al verschrikkelijk maar nu Jannick motor rijdt word ik totaal onpasselijk. En het was niet de schuld van de motorrijders. Maar zeg dat maar tegen de familie.
Ik snel even 2 houten plankjes gehaald bij Letmaier voor boven het hoofdeinde van Theresa´s bed. Kan ze vanavond haar lampje ,haar bril en haar glaasje water erop zetten.
Jan was dapper aan het bureau bezig en vooral de lades kosten hem moeite maar het gaat vast vandaag wel lukken. Ik heb waar nog blank hout was geverfd en zo snel droog dat ik het ook al een 2e keer gedaan heb.
Omdat Sabrina in zithouding met haar hoofd op de rand slaapt komt er een grote plaat hout tegen de achterkant van haar bed waar we de kunststof tegels op vastzetten nu staan ze er achter, Ik heb nog een hele plaat houit over en een hele in tweeen dan hebben we het 1,20 hoog bij 2 meter dat schiet dan lekker op. Moeten nog even bedenken hoe het vast te zetten .
Rondom 12 kwam de hele familie thuis en Theresa met een schitterend rapport ze heeft allemaal enen. Een 1 is het hoogste wat je kan behalen . Haar eerste rapport had ze op een na allemaal enen en 1 x een 2. Dus ze heeft zich ook nog verbeterd. Dat in tijden van de Corona en je alleen maar hoort over de slechte cijfers en de achterstand. Ligt toch echt ook grotendeels aan de werkhouding en de ouders. Ik denk dat Theresa liever de juf heeft dan Ingrid want die is een Pietje precies en is niet snel tevreden.
Thuisgekomen heeft ze haar cadeaus gekregen die ze gisteren hadden meegenomen. De bikini was goed en staat haar goed, De kans dat iemand dezelfde heeft is zeer gering want deze hebben ze bij de Hema in Wenen gekocht. Nu mag ze 7 weken thuis vakantie vieren.
Wij gaan ook zo eten , Pitah met gehakt uit de oven.
Dan krijg ik de dames omdat Ingrid naar de kapper wil. Een dagje wat minder werken aan de kamer hoewel Jan nog volop bezig is. Morgen hebben we het rijk alleen dan gaan ze een dagje uit met de kinderen. Ze vertrekken al heel vroeg in de morgen.
Ze gaan naar de Sud Steiermark naar Zotter, dat is alles met chocolade maar ook een kleine dierentuin en zo.
Jan is alsnog alleen maar met de ladenkast bezig gewees, hij kreeg hem niet in elkaar en wil ook geen raad. Was hij eindelijk eind van de middag zo ver en ik kijk en ik zeg hem nou de laden zitten scheef, hij ging uit zijn dak en ik kijk dan aan de bovenkant aan de ene kant 3 gaatjes aan de andere kant 2. Heeft hij toch weer uit elkaar gehaald en nu zit het goed maar is het wel al 5 uur. Ondertussen is Ingrid met Theresa naar de Karate , Jannick is de hort op en Sabrina bij ons. Ze heeft een hele poos in haar huisbed gespeeld , ze vindt het geweldig . Dan kijkt ze door het raampje en als je dan ook kijkt schreeuwt ze van plezier. Theresa gaat vanavond voor het eerst in haar bed slapen.https://www.zotter.at/zotter-erlebniswelt/attraktionen
Jan is nu nog even een tv boekje halen even een warme neus halen want met 34 graden echt warm al is er nu veel wind en trekt het dicht. Ik had de was van Ingrid buiten gehangen en toen de 2e was uit de machine kwam was de eerste was al droog.

Theresa en Sabrina een hele gezellige zomer vakantie gewenst samen