Ikea en rondleiding nieuwe ziekenhuis Schladming

Oostenrijk, Salzburg

Zaterdag
Heel vroeg opgestaan , Jannick naar school gebracht en doorgereden naar Salzburg naar Ikea.
Onderweg bij Haus was er een grote uitslaande brand en de brandweer moest nog aankomen.
Later op de dag hebben we het ook nog op tv gezien. De vlammen kwamen al aan alle kanten naar buiten en er was geen redden aan.
Maar bij Ikea waren de afdekplaten die onze keukenkasten hebben zijn niet meer te koop
Dus we moeten ons beraden wat nu.
Op de terugweg bij de Hofer boodschappen gedaan dat is hetzelfde als de Aldi en daar hebben we badkamerkasten gekocht. Onze spiegelkast is gesneuveld bij de verhuizing.
Bij Ikea ,Kika en XXL Lutz waren we daar niet voor geslaagd.
Dan Jannick opgehaald uit school en in Schladming naar het nieuwe ziekenhuis, je kon daar een rondleiding doen en alles bezichtigen. Uiteraard is de totale bevolking uit de wijde omgeving daar ook gewest. Tegenover het nieuwe ziekenhuis is de nieuwe Golden Jet lift die gaat daarvandaan naar de Planai. We hebben onze ogen uitgekeken. Ziekenhuis is mooi,licht ,ruim en modern. Maar het is voornamelijk ongevallen,spoedgevallen, verloskunde,dialyse, fysio en ze hebben 2 operatiekamers. De heli kan nu op het dak landen bij het oude ziekenhuis moest dat op het gras voor het ziekenhuis. En er is een speciale ambulance ingang.
Zag er echt goed uit. De golden jet hadden we ook nog niet gezien, ziet er futuristisch uit.
De weg die er langs loopt is al heel lang afgesloten voor verkeer. Zal nu het seizoen begonnen is waarschijnlijk wel opengaan. Er werd veel gebouwd daar, de Golden jet, het ziekenhuis en uitbreidingen aan hotels.