SNEEUW, SNOW , SCHNEE

Oostenrijk, Kleinsölk

Zaterdag 28 mei

Hieper de piep , gefeliciteerd met jullie verjaardagen, Angela en Laura hoop dat jullie een fijne dag hebben.

Angela als je zegt wat je zoekt en welke periode waar en hoeveel dan kan ik ook voor je mee zoeken. Heb zelf al wat koopjes gevonden.

Hadden ze gisteravond toch weer iets lager sneeuw opgegeven tot op 1500 m , het was echt hoosweer. Kijk ik vanmorgen naar buiten en moest even slikken en ik dacht ik ben nog niet wakker.
SNEEUW. Dus het lag zelfs bij ons op 800 m. Het was onder 0 en later op de morgen o graden.
Van Jannick hoorde ik dat het vannacht in Schladming -3 was en het zelfs daar sneeuwde en er in Ramsau vannacht al 6 cm sneeuw lag. Er komen auto`s voorbij met 10cm sneeuw erop. Gek gezicht als je in Schladming staat is het overal wit net boven Schladming. Ik wilde eigenlijk bij ons foto`s maken maar we zitten in de mist.
Ze zeggen dat het maar een dag is en dat we opnieuw naar de 30 graden in de plus gaan. Ik heb meelij met de schaapjes die al op de alm zijn. De sneeuwgrens is nu alweer iets hoger en zou doorsteigen.
Vanmorgen naar het lentefeest bij het Rode Kruis Schladming, heel jammer voor ze dit weer.
De bezoekers blijven dan toch weg, veel te koud voor bier. Glühwein had beter geweest.
Ze hebben wel een overdekte tent aan de garage buiten maar toch niet echt warm.
De live muziek was gezellig en ja de vaste mensen komen toch wel. Wel wat gegeten, lekker zelfgemaakte aardappelsalade hadden ze met een karbonade van de gril. Jannick heeft gisteren 30 kg aardappelen geschild. Jan heeft lekkere taart gegeten uiteraard is dat ook zelfgemaakt.
Nog wat boodschapjes en naar huis. Jannick is crew tot hij naar zijn werk bij de McD gaat en dan vannacht gaat hij weer terug want het feest is tot 6 uur. Dan opruimen en slapen tot hij weer naar zijn werk moet en dan slaapt hij maar weer op de dienst en vandaar naar school. Had eigenlijk vrij vandaag maar er is er eentje ziek dus moet hij toch werken.
Wat erg leuk was dat er een grote poster op de dienst hangt met alle medewerkers betaald en vrijwilliger met functies. Ze hadden Jannick alvast ook zijn Einsatzfahrer erbij gezet. Jannick moest wel slagen staat zo slordig om het door te strepen.
We zitten nog steeds in de mist, ik zei al tegen Jan we wonen in de bergen maar die we niet kunnen zien.

28 mei 2011 14:09 | Door: Annemarieke Het is hier ook "niks niet lekker" maar gelukkig geen sneeuw. Wel koud en ongezellig. Ik heb nu al voor de 2de dag op rij de houtkachel aan.