school

Oostenrijk, Schladming

Donderdag
Jannick is vanochtend met dik gezicht naar school gegaan en wij hebben hem opgehaald om 13.15. Het is wel erg warm maar erg buiig. Ze hebben op de gletsjer sneeuw moeten ruimen omdat anders de toeristen niet bij de ijsgrotten konden komen er was 1,50 sneeuw gevallen.
Bij ons in de omgeving ook veel overstromingen en modderstromen.
Bij ons is de beek wel hoog maar niet meer zo hoog maar dat kan in 5 minuten veranderen.
Als je de foto,s ziet van de normaal heel kleine beekjes die nu als een woeste rivier naar beneden stromen met zelfs golven voel ik me heel klein.
Ik ben samen met Jannick, Bettina gaan ophalen in Bad Ischl. Op de heen weg kregen we een flinke bui en de ruitenwisser aan de bestuurderskant brak af en vloog weg. Gelukkig vlak bij Gröbming en daar naar de garage gegaan maar ze moeten het bestellen en het is er morgen.
Ondertussen weer heel mooi warm weer en dan maar zonder gegaan.
De cadeautjes die Jannick heeft meegebracht vielen erg in de smaak. Oma was echt heel erg blij. We hadden een oranje koninginnezeepje voor haar meegebracht, en voor Bettina’s ouders een Delfsblauw honingpotje want haar vader is ook imker. Bettina was erg blij met haar laarzen. De laarzen voor haar vriendin hebben we daar gelaten en het cadeautje voor Markus haar broer ook. We moesten snel weg want Jan had de auto weer nodig om naar zijn werk te gaan.