Riesachwasserfall

Oostenrijk, Schladming

Mooi op tijd wakker en keek bij mijn ogen open maken gelijk in 2 oogjes en ik hoorde goedemorgen Oma.
Oma douchen en ontbijten Opa voor Theresa gemaakt en uiteindelijk allemaal klaar. Nog snel een was gedaan en voor we weggingen in de droger gedaan en de 2e was aangezet.
Tegen 10 uur reden we richting Schladming want we gingen naar de Riesachwasserfalle. Het was om 9 uur 21 graden en om half 10 al 24 dus het werd al snel zeer warm. Bij de watervallen was het zeer vochtig warm maar wel overal schaduw. Het is een enorm geklauter met grote treden . Na de grote waterval komt een alpinesteig. Die liepen en klommen wij altijd wel maar nu kan Jan het niet meer en Bo en zo ook niet. We konden over de weg omhoog naar de Riesachsee was nog een half uur maar ze besloten om terug te gaan lopen.Het was heerlijk bij het naar beneden lopen en ze konden met de voeten in het koude water waar water naar beneden kwam . Jan had een vlinder in zijn nek en Bianca en Nina op hun kont. We zagen een salamander of hagedis bij zo´n waterplaats , Ik denk zelf dat het een salamander is. Die lag lekker op de warme steen te zonnen. Ondertussen werden er weer stenen gezocht dus wie in Nederland straks een auto ziet rijden die bijna door zijn as heen zakt dan is het de vakantiefamilie op de thuisreis. Uiteraard theresa ook weer stenen gevonden. Beneden gingen de kinderen spelen in de speeltuin en Bianca tracteerde op een drankje- Het was een heerlijke maar zeer hete dag . Helaas is Peter zijn zonnebril verloren.
Thuisgekomen kwam Jannick boven en deed zijn petje af en ik woooooooooooooooooohhhh een kale kop. Hij zei dat hij zo enorm zweet onder zijn petje dus tondeuse erover heen gehaald-
Ik een ijskoffie gemaakt en Theresa laten proeven en die vond het lekker dus mocht ze ook een ijskoffie. Gelijk erna kwam Ingrid haar halen om te douchen dan komt ze weer spik span terug. De was die ik vanmorgen aangezet had voor we weggingen ook in de droger gestopt en daar blijft het bij vandaag. Voor we weggingen een pijnstiller genomen en die was op de terugweg al lang uitgewerkt dus zo toch echt weer eentje.