Een hele rustige zaterdag

Vanmorgen tegen achten wakker en opgestaan. Het was nog erg mistig maar de zon kwam al snel door en het werd zeer warm en zwoel. Niet heel veel gedaan . Beneden bij Ingrid koffie gedronken uh nadat ik geproeft had vroeg ik haar heb ik er ook koffie in? Nou nee ik had een glas warme melk gekregen dus alsnog koffie erin gekregen. Ik was eigenlijk naar beneden gegaan omdat Sabrina zo huilde, komt door haar medicijnen zei Ingrid. Ik ben bij haar gaan zitten en ze legde zich snikkend tegen me aan en na verloop van tijd kreeg ik haar stil maar ze bleef nog heel lang schokken. Ingrid gaf haar ondertussen wat te eten en daarna wilde ze wel bij Oma zitten. Het gaat me door merg en been en kan zelf dan ook wel janken. We hebben geen idee of ze pijn heeft of wat er in haar hoofd gebeurd.
Middageten gemaakt en gelijk al een deel voor morgen. Dan samen met Jan op het balkon gezeten. Jan heeft in de middag het vlaggetje op de fiets van Theresa gemaakt. Ook dat had voeten in de aarde want Ingrid had het vlaggetje weg gezet en wist niet meer waar. Nadat ik een rondje beneden in de kelder had gemaakt en het bijna opgaf zag ik hem staan.
Dan ben ik toch maar eens een hele grote bedlade gaan uitmesten. Daar zit alle cadeaupapier en zo in , leuke verpakkingen maar ook cadeautjes die ik in de loop van de tijd verzamel. Nu ook eindelijk de kaart voor Ramon en Debra geschreven als ik nog langer wacht is het geen nieuwe woning meer. Alle winterjassen en skibroeken weer in een kast gedaan. Die ruimte had ik nu weer. Mijn gewassen regenjas een aantal keren geimpregneerd. Het cadeau voor Theresas eerste schooldag staat klaar. Haar verjaardagscadeau heeft ze al gehad. Maar een kleinigheidje gaat nog wel.De eerste cadaeutjes voor sinterklaas en kerst heb ik ook al. Je zal toch te laat zijn. Maar zo verspreid je de kosten . Het cadeau voor Debra en Ramon als hun baby geboren wordt is ook al klaar tegen die tijd alleen de kaart nog schrijven die ik ook al heb. Nu ik het georganiseerd heb in de lade kan er nu ook weer wat bij . Het was geen grote arbeid maar je moet er wel tijd voor zien te vinden. En het kostte ook tijd. Maar het was rust gevend en tijd verdrijvend.
In het speelhuis was een wespennest en het werd langzaam groter, Ingrid wilde de brandweer inschakelen maar Jan is er in gegaan heeft een zak erom heen gedaan en los gesneden. Dan viel het in de zak en gelijk dicht gemaakt. Maar ja wat doen we met een wespennest in een zak?
Tja morgen weer een nieuwe dag , wat heet zelfs een nieuwe maand-