Zeer veel regen

Eind van de middag gisteren begon het flink te regenen en dat heeft het in de avond en nacht ook gedaan. Helaas was dat ook elke keer weer , Vandaag niet koud met 18 graden, In huis was het kil. Niet heel veel gebeurd vandaag. Wel heel lkker gegeten. De enige groente die je in overvloed kan krijgen is salade. Dus vandaag maar voor de kropsla gegaan lekker zoals mijn moeder het maakte en met een eitje en Zaansa slasaus. Helaas geen Calve die zij meestal gebruikte. Een biefstukje en rosematijnaardappeltjes. Omdat het geen zomer is hebben we zomer gemaakt met een ijscoupe. (We dachten er nog over om een muts en een jas aan te doen) Jan is zijn papieren gaan halen bij de huisarts, ik noemde op wat hij moest halen en dan zegt hij schrijf het maar op en ik dus doe dat lekker zelf. Dan heeft hij het zelf opgeschreven, een beetje verantwoordlijkheid voor eigen leven mag wel. Beneden kwam visite mer kinderen dus geen Theresa die kwam pas eind van de middag en weer eens Scula gedaan. Ik verbaas me over haar enorme woordenschat in het Nederlands en je komt maar af en toe een woord tegen wat ze echt niet kent. Te deed vandaag lesjes over het lichaam maar ook dan kent ze elk woord. Er was van de week iemand van de Fruhfordering voor Theresa (dat is voor haar oog) Die man vond haar wel heel erg voorlijk. Maar ja dat wisten we al. Dat was dus ook vandaag met de lessen. Dan krijgt ze fotos te zien en is de vraag oa waarmee je kan voelen. Nou was een hand het juiste antwoord maar ze zei er wel bij maar Oma ik kan ook met mijn oor voelen. En ja zeg maar dat het niet zo is. Dan was een vraag op weelk plaatje kijt iemand, dat was een jongetje met een boek en de andere hadden geen ogen dicht dus ze zegt die kijken ook. Ze hadden dus moeten vragen wie leest er. Ze had echt 100% gelijk. Dan 4 plaatjes zet ze in de volgorde Theresa en ik dachten allebei hetzelfde maar het was fout en toch kon zoals wij dachten ook.
Ze gaat er doorheen als een trein en wat de stof aangaat kan ze makkelijk naar de 2e groep maar om haar taal uit te breiden laat ik het toch zo. Er komen steeds andere onderwerpen aan bod , Ik had net gezegd na je boterham het laatste spelletje en toen kwam Ingrid boven. Ze heeft het af gemaakt en ging met haar mee naar beneden.
Gisteren bij de bibliothek ook een boek meegenomen en ik lach me te pletter erom.
Eierlikörtage Das geheime Tagebuch des Hendrik Groen 83 1/4 Jahre geschreven door Wibke Kuhn. Het is zo echt Nederlands dat ik me afvraag wie het hier leest. Als ik aan het lezen ben zie ik steeds die karakters van de serie , ook al hebben we maar een paar afleveringen gezien.
Een foto van Tobi die nu ook los loopt , ja nu een peutertje.