Het gevoel dat de oorlog is uitgebroken.

Gisteravond nog met Jannick gesproken nadat hij weer tevoorschijn was gekomen en zijn woede weg was, Ingrid wil het alleen zorgrecht voor de kinderen. Want zij is de moeder , Jannick heeft haar geantwoord en ik ben de vader. En ze heeft het geld terug gebracht naar 35000 Euro en ze wil niet naar de psychologische gesprekken als ze voor het gerecht gaat hoeft ze dat niet dat was verplicht omdat ze beide eens waren en de kinderen 50/50 bij hen zouden zijn. Ze wil het geld van Sabrina op een spaarboek zetten en Jannick heeft gezegd dat is goed maar ik krijg de code. Dan kunnen we beide niet zonder overleg aan het geld komen. Het komt bij haar echt voort uit geldgier. Ze wil het geld van de kinderen voor haar alleen , ze wil het geld van Jannick om thuis te blijven en ze wil overal geld voor en dat ging langzaam ten onder dus nu het alleen zorgrecht. Jannick heeft haar gewaarschuwd dat hij dan tot het onderste gaat en hij heeft haar gevraagd vertel je ook aan Theresa dat je haar voorgelogen hebt. Hoe bedoel je dat nou je hebt haar gezegd dat het geen scheiding zou worden als de ouders van Julia en wat doe je nu? Want dat wasTheresa ´s grote angst toen ze hoorde dat Papa en Mama gaan scheiden. Ingrid heeft haar toen gezegd dat dat niet zou gaan gebeuren.
We gaan er maar vanuit dat het een harde strijd gaat worden maar we gaan niet zonder meer alles afgeven.

Vanmorgen was ik om half 5 al wakker maar sliep voor mijn doen ook vroeg. Toch nog dommelen tot 6 en dan de babyfoon aangezet en de tv. Het was nog voor half 7 toen ik Sabrina hoorde en ik was nog maar net op tijd beneden want ze was de deur naar het trappenhuis al aan het openen. We zijn bang dat ze van de trap af valt. Dan gelijk Theresa gezegd dat ze moest opstaan en haar kleding moest pakken. Ik moest nog even de kleding en medicijnen en al die andere dingen die ik nodig had voor Sabrina bij elkaar zoeken en Jan had haar al meegenomen. Zaten Theresa en Sabrina al gezellig op bed. Theresa al aangekleed en ik Sabrina aankleden en Opa had ontbijt voor Theresa gemaakt en ik daarna het ontbijt voor Sabrina. Dan mogen ze op bed ontbijten met wat Kika tv. Voor ze de deur uitgaan nog tanden poetsen en haren kammen . Maar vanmorgen ging het wat anders Theresa helemaal huilen en snikken op bed, ze had slechte dromen gehad zei ze en dan ik kom maar even en vertel me maar. Dan komt het hoge woord eruit , ik mag van Mama niet meer naar Papa en dat is al vanaf April. En dan kan ik ook niet naar de verjaardag van Opa en ook Pasen niet. En ik wil toch ook naar Papa. Ik heb met de tranen over mijn gezicht Jannick gebeld en verteld wat er aan de hand was en hij heeft met Theresa gesproken. Ik hoor Jan zelden vloeken maar die stond te vloeken in de keuken. Waar zadel je je kind mee op en hoe zwaar maak je het dan. Wij allen zeggen verder niets erover tegen Theresa en proberen het gezellig te houden. Maar als Theresa komt en je merkt dat er dingen zijn die haar zwaar belastenen ze wil er niet over praten tot dus vanmorgen. Het verdriet dat ze vanaf April niet meer naar Papa mag en het erge is dat Papa van niets weet. Dus die heeft haar nu verteld dat hij niet toelaat dat het zover komt. Dus nu is ze verdrietig naar school. Jan is weer een stuk met Theresa meegelopen. Dan na thuiskomst nog een kwartiertje en gata hij Sabrina naar de Kiga brengen. Dan ben ik gaan douchen en aankleden en de was aangezet. Dan de medicijnen van Jan uitgezet en een kop koffie voor mezelf gemaakt. Dan kwam Jan thuis en hebben we samen wat gepraat ja dat is hoge uitzondering want Jan is geen prater maar nu zit het hem ook erg hoog. Ik ga vanmiddag met haar oefenen met de telefoon. Dat ze leert om te bellen en dan ophangen als de telefoon is over gegaan. Degene die zij belt kan dan zien dat ze heeft gebeld en dan kan die terug bellen. Want zonder internet kan ze niet gratis bellen. Nu is Jan even douchen.
Buiten is alles wit en het sneeuwt en sneeuwt . Het was net nog iets onder nul.
Ik had om 11 uur mijn afspraak die ik gisteren was vergeten en daarna naar huis terug. Middageten klaar gezet en dan wachten op Theresa die half 1 uit komt en dan kwart voor 1 thuis kwam dan was Jan al onderweg om Sabrina om 13 uur op te halen dus om half 2 aan tafel. Na het middageten moet Theresa huiswerk doen en dan stond ze voor me half huilend met het schriftje die ondertekend moest worden want ze had tijdens de overhoring alles fout gedaan en ze zij Oma ik was zo in de war. Daar de eerste gevolgen van het gedrafg van Ingrid. Een kind wat alleen met allemaal enen (het allerhoogste hier) op haar rapporten thuis komt die echt normaal elke dag leert en huiswerk maakt heeft het gisteren onvoldoende geleerd en door alle strubbelingen totaal van streek. Ik heb het voor haar getekend en met Jannick overlegd en morgenochtend even mee naar school. Gelukkig was Jannick rondom 3 thuis want ze moest iets maken en het programma kon ze op haar tablett niet vinden. Nadat hij eerst even gegeten had Jannick kende het ook niet dus hij bezig geweest en nu heeft ze het goede programma . Ook dat soort dingen moet gecommuniceerd worden maar doet Ingrid niet. Dan begon ze weer te huilen en heeft Papa haar getroost. Die is nu aan het douchen en dan gaan de 2 muppets met Papa naar beneden en wachten ze tot Meli thuis komt. Theresa was zo blij vanmiddag want Meli had een smsje gestuurd naar haar met hartjes om haar te troosten.
Jannick heeft al stappen gemaakt om enige dingen voor te zijn en we zullen het gaan beleven.