Dagje Salzburg

Vanmorgen ging de wekker en helaas we moesten eruit. Dan om half 7 gaan rijden naar Salzburg. Komen we aan bij de Doppler is het parkeerterrein weg en zijn ze aan het bouwen. Wij uhhhhhhhhhhhh doorgereden en in de wijk een plekje gevonden en dan terug gewandeld. We waren dus te laat. We dachten beide jammer dan maar het was geen probleem we konden gelijk doorlopen. Jan is gelijk gebleven op de testen. Maar sociaal komt hij te kort en communiceren en taal nog meer. Duits is al niets meer en zijn Nederlands laat ook te wensen over. Niks interesseerd hem, en hij is bijna onbeschoft in zijn gedrag naar mensen toe. Hij kon niet beantwoorden welke maand het was of welke datum. Hij wist geen antwoord op in welk Bundesland hij was. De arts wil hem toch nog een keer anders bekijken en daarvoor moet hij een speciale scan doen maar dan in een ander ziekenhuis in Salzburg. Daar worden we voor gebeld. Hij heeft over 3 maanden dan weer een afspraak bij de arts. De arts heeft hem gevraagd of hij depressief is en Jan zegt van niet. Ik weet het niet. Ze willen dan kijken of een ander medicament hem helpt. Dan hadden we een gesprek met de arts en dan vraagt de arts dingen aan hem en hij geeft geen antwoord als of hij niks zegt. Ik word er moedeloos van en de verwijdering wordt alleen maar groter. Ik ga door met mijn leven en kan niet blijven hangen waar hij is blijven staan. Ik wil en kan het ook niet meer. We hadden veel geluk dat we toch de afspraken na elkaar mochten doen. Dus daarna naar Ikea eerst aan de koffie in de koffiebar, Dan hebben we de kastjes gekocht maar die kunnen we pas over 14 dagen ophalen. Ik heb de 4e stoel gekocht en dit keer met een leder kussen. Konden we wel meenemen. Dan nog wat kleinkraam zoals geleiders voor laadjes in Sabrina´s kast en om het ladenkastje af te dekken een bovenplaat. Nog 2 glazen flesjes voor mijn limonade, ik heb graag een grote opening ivm het reinigen. Ik had al 2 grote maar wilde voor de andere limonade kleine flesjes. Waar een mens gelukkig van wordt. Dan hebben we middageten gedaan en mijzelf verwend met een grote salade en gerookte zalm en garnaaltjes. Jan houdt het wel bij de kötbullar met friet.
Nog een rondje winkelcentrum en toen belde Jannick om te vragen of we wel om 17 uur thuis zouden zijn. Meli moet werken en Jannick moet dan gaan werken. De kinderen komen en het bleek dat Theresa er al was. Tja het staat al een half jaar in de agenda en er wordt aangenomen dat wij thuis zijn. Dat heb ik hem ook gezegd. Ja maar de afspraken waren in de morgen. Ik heb hem gelijk gezegd dat in de week gemeente vakantie hij ook wat moet regelen. Dan blijkt dat hij dat al heeft gedaan dan gaan ze een dag terug naar Ingrid. Meli ziet mijn afspraken en pland dan toch haar werk ook al staat er de kinderen komen en weet ze dat Jannick nu in de avond en nacht werkt. Ik plan niet mijn tijd naar hen. Als ze het vragen is het wat anders maar aannemen nee. Dat is de consequentie met een man met kinderen. Oma heeft nog een eigen leven al lijkt het er soms niet op. Was het de hele dag bewolkt en warm , hier bij ons begon het te regenen toen we terug kwamen.
Thuis stond het pakket met onze deurtjes voor de deur. Ik kon de kastjes ook laten bezorgen maar 50 euro vind ik wat veel. Dus halen we het wel af als het er is. Kunnen we er weer een dagje uit van maken. Het gekke is dat ze de deurtjes thuisbezorgen voor 1,95 euro.
Eind van de middag was Sabrina er ook en kwamen beide boven. Ze hebben kiwi en druiven gegeten en wat gedronken. Dan bedklaar maken en beide naar bed. Sabrina is toch heel blij met haar bed. Wij zijn nu uitgeteld het was een lange dag.