Wat een vervelende vent

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag
Was het gisteren eindelijk een dag dat het niet sneeuwde, vandaag wordt het dubbel en dwars goed gemaakt. Het vriest nu ook en het is dus een stuk gladder geworden.

Ik had graag met Jannick samen naar Nederland gegaan om afscheid te nemen van mijn stiefmoeder. Maar helaas er rijden geen treinen tot vrijdag en vrijdag is de crematie al.

Het ging ook al te lang goed tussen Jannick en zijn trainer. Gisteren werd hij weer eens van de training uitgesloten. Dinsdag kwam Jannick thuis en gaf ons een bedrag door dat zijn trainer had voorgeschoten aan liftkaarten en nog wat dingen. Ik zei dan haal ik het morgen uit de automaat en kan je het betalen als papa je uit school op komt halen. Zo gaat het anders ook maar dat was nu niet goed. Wij zien Jannick niet eerder want hij woont niet bij ons en dat weet zijn trainer ook. Hij vroeg aan Jannick heb je geld bij je en Jannick zei nee maar mijn vader komt me straks ophalen en betaald dan. Werd hij uit de training weggestuurd.
Jannick had ons gebeld en we zijn naar school gereden en naar de directrice gegaan.
We hebben ook gezegd dat we geen tweede keer naar beneden rijden en Jannick dus met ons mee naar huis ging .Dat vond ze goed. Jannick ging het geld naar zijn trainer brengen en toen hij hoorde dat Jannick met ons naar huis zo gaan, moest hij uiteraard blijven. Jannick heeft hem gezegd dat hij met ons naar huis ging en toen zei de trainer dan maak ik melding bij de directrice, Jannick zei hem dat wij dat al gedaan hadden en hij werd zo kwaad dat hij tegen Jannick opnieuw begon te schreeuwen en dat hij dan de volgende dag ook niet op de training hoefde te komen. Hij had zijn telefoon niet aangenomen want de directrice had hem meerdere malen gebeld. Ik ging er vanuit dat Jannick gewoon naar de training kan gaan.
Jannick heeft hem ’s avonds gebeld en gevraagd wat de training zou zijn en hij kan dus gewoon aan de training deelnemen.
Als deze man een rotbui heeft moet er altijd iemand het ontgelden, heel vaak Jannick maar hij is niet de enige. Maar de andere jongens zitten in het internaat ver van huis en daarmee kan hij doen wat hij wil. Ik accepteer veel dingen van hem niet meer. Zijn vrouw heeft net en baby gekregen en ik denk dat zijn nachtrust niet geheel naar wens is. Maar dat is geen grond om elke keer maar op iemand los te gaan. Hij heeft ook vaak op maandag een rotbui, vast een gezellig weekend gehad.. Ik blijf net zo lang een klacht op school indienen tot hij inziet dat hij ons met rust moet laten. Hij doet het ook bij een jongen uit de groep niet , die zijn ouders hebben aanzien en de moeder is ook als trainer aan de school verbonden. Er gaat nu al rond bij de andere trainers van heeft hij al weer iemand weggestuurd??