Dreikönig

Oostenrijk, Sölk

Ist es Dreikönig hell und klar gibts viel Wein in diesem Jahr.
Gröbming, Liezen und St Martin zijn dus overstroomd. Eigenlijk is het hele dal een grote watervlakte. In de avond werd het gisteren minder omdat de regen over ging in sneeuw. Maar onder de 1000m bleef het toch regenen. Vandaag regende het opnieuw. Er zijn hier in de omgeving veel Murabgangen geweest en hele Hange komen naar beneden.
Jannick is gisteren goed aangekomen in Oberwölz, het was echt heel slecht weer op Obertauern met erge sneeuwval en heel veel wind. Aan de andere kant was het weer veel rustiger.
Jeannette ,uiteraard doe je mij een plezier met boeken. Ik geef ze ook weer door want ik wil mijn boekenkasten ook niet meer uitbreiden. Wij hebben onze video en cassette bandjes bij de Caritas winkel afgegeven. Daar worden ze nog steeds door mensen gekocht. Hier in de omgeving veel Nederlanders en ook veel met een vakantiehuis in Gröbming. Dus ze nemen ook mijn Nederlandse boeken aan. Misschien ook wel een Caritas winkel bij jullie in de buurt , ze heten Carla (Caritas Laden) Ik heb sinds een maand een Ereader en ben er erg blij mee. Want die neem ik overal mee naar toe. Heb binnen een maand al 9 boeken gelezen.

Ik werd pas om 10 uur wakker vanmorgen, na een aantal nachten zeer slecht geslapen te hebben. Nu dus weer fit en voel me ook weer veel beter. Misschien dat het weer gaat omslaan want Föhnwetter is ook vaak bij mij een gevoel van onwel zijn en slecht slapen.

Ineke het engelberichtje kwam bij mij goed aan, ik had 2 grote hartewensen niet eens voor mijzelf. Dezelfde dag kreeg ik een nieuwtje dat een lichtpuntje in deze 2 hele grote wensen is. Waar eigenlijk totaal geen uitzicht op was de komende jaren. Nu hopen dat het aanzwelt tot een groot licht. Dus dat hoop ik ook voor jou.
Yvonne ik heb een grote lading boeken van Eus binnen gekregen , nog meer om van te genieten. Dank
Diane en Jordy komen de 27e tot de 31e januari en misschien toch nog met Jordy samen. Dus ik heb weer veel om naar uit te kijken.

Vandaag snel met het eten klaar want we gaan nog een keertje vleesfonduen. We zijn niet van die grote eters dus we hadden genoeg voor nog een keertje. Afbakbroodjes heb ik altijd wel in huis.
De wijn gisteren was subliem, een Weißburgunder exclusief Erzhertog Johann. Die was lekkerrr, daar hadden ze Jan nog wel een paar van cadeau kunnen doen. Ik heb nog een gerkegen Martini Asti voor vanavond. Tja niet zo lekker als de voorgaande maar we moeten het er mee doen. De middag maar gebruikt om de oude fotos die ik had gevonden in te scannen, daar was het ook echt weer voor. Jan was houtjes hakken beneden dus we kunnen weer vooruit.
Ik werkte vroeger als kindermeisje in Wassenaar bij de familie Coebergh, daar vond ik ook nog fotos van. Fotos van toen ik nog thuis woonde en bij Ulrich thuis. Dat was mijn eerste man. Allemaal heel lang geleden. De fotos heb ik bij de goede jaren gezet 171/72(73
Daarna sport gekeken wat een dag, Marcel Hirscher wint en dan het vierschanzentoernee, wat een spanning en wat een Sieger met Gregor Schlierenzauer.