Der wilde Berg Mautern

Oostenrijk, Mautern in der Steiermark

Vanmorgen werd ik wakker van de deurbel dus slaapdronken opgestaan. Ik had gisteravond nog vrij laat wat ingenomen om te slapen omdat ik weer niet slapen kon. Ik moest er toch niet uit dus maakte het niet uit als ik later wakker zou worden. Maar helaas visite voor Ingrid en niet voor mij en het was pas 8 uur. Dan maar gaan douchen. De wasmachine aangezet en de vaatwasser leeggemaakt. Broodjes gebakken want we gingen naar Mautern naar de Wilde Berg. Het is er erg leuk en het leek erop dat het inderdaad mooi weer ging worden. Al weten we met Mautern nooit we hebben al vaak gehad met mooi weer weg en daar toch niet en vaak precies boven de Berg donkere wolken. Maar vandaag prachtig weer bij aankomst en dat bleef het ook. We hebben eerst op de parkeerplaats geluncht met onze meegebrachte waren. Dan de kaartjes gehaald met de Steiermarkcard. Ik zat in de Bergbahn omhoog en het was heerlijk in de zon en alleen een korte broek en shirt aan.
Theresa genoot met volle teugen en we hadden vandaag heel veel geluk want we hebben nu bijna alle dieren kunnen zien op de Murmeltieren na. We zijn al vaak geweest en we hadden nog nooit het Steinwild gezien . Die lopen in een eigen deel van het park en je moet nou eenmaal op het pad blijven - Dit keer zelfs op aanraak afstand en dat was dus wel heel leuk.
Toen Theresa op het paardje aan het rondgaan was moest ze eerst in de rij wachten en ik met een geit op de bank. Het beest was zwanger en ik had het gevoel dat het niet lang meer zou duren. Ze bleef bij mij en ik mocht haar aaien en kroelen en elke keer als er kinderen kwamen stootte ze hen weg. Ik begrijp ouders niet dat er geen omgaan met dieren wordt aangeleerd. Ze grijpen praktisch allemaal aan de achterkant van het dier. Dus ik zei ze dat ze aan de voorkant moesten komen deden ze niet en ja hoor een flinke stoot met de hoorns,
Theresa kwam na verloop van tijd en ik zei haar toen ze aankwam dat ze aan de voorkant moest aanlopen en zie geen enkel probleem ook zij mocht gewoon aaien. Dan toch maar afscheid genomen van het dier.
Theresa genoot van alles en ik ben haar op het torentje gegaan dan moet je zelf aan het touw omhoog trekken en boven loslaten dan ga je naar beneden. Na 2x waren mijn armen moe. Maar ze wilde ook op het vlot dus ja Oma ook maar het vlot heen en weer trekken- Normaal doet Opa dit soort dingen maar dat gaat even niet meer. Maar ze was wel schijterig want ik mocht niet heen en weer wakkelen.
De speelhooischuur is altijd een hit dan klimmen ze naar boven en springen van de zolder in een bak met hooi.
Dan zo naar het middenstation gewandeld en Opa ging verder met de stoeltjeslift en Theresa ging met Oma op de Rödel naar beneden. Ik had het daar ook nog nooit gedaan maar het is echt een aanrader je kan je snelheid goed regelen- Het is een echt lange baan- Dus toen we uiteindelijk beneden aankomen was Theresa ook helemaal euforisch. Stonden daar ook nog paardjes kon het helemaal niet meer stuk bij haar. Weer de auto in en terug een super fijne dag gehad .