snow4rest

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Afgelopen week vooral bijkomen van de hectische tijd in Nederland. En mijn vrouwenprobleempjes nemen zoals ze zijn. Genieten van het heerlijke mooie warme weer. Jannick is afgelopen week begonnen met zijn nieuwe seizoen training en heeft vooral veel samen met Dorris getraind en die heeft hem veel bijgebracht op het gebied zwemmen. Ze heeft heel veel sportdiploma’s en is zelf winter triathlete.
Volgend weekend is in Ramsau de Ritisberg triathlon en Jannick start op deze wedstrijd als training en voor de wedstrijdspanning. Jannick heeft ook afgelopen week zijn schooltrainingen beëindigd en kan zich nu eindelijk richten op biatlon ipv langlauf. Hij heeft nog wel te leren in de vakantie want hij heeft een her. Ik vind hem al veel beter in zijn vel zitten en dat heeft hij ook op de zomerbiatlon en op de skike wedstrijd laten zien. We zijn vandaag even langs Haje en Carolien en Einar geweest. We hadden voetbaljetons voor Einar (soort muntjes) . Haje dacht dat Jannicks met de skike wedstrijd een lekke band had en daardoor op het laatst niet meer vooruit ging. Jannick heeft het niet gemerkt maar het zou kunnen.
Ze runnen pension Ebengütl in Ramsau en zijn er nu het hele jaar door. Ik weet in ieder geval dat Haje in de winter lekkere soepjes maakt . In de winter stap je ook zo op de loipe en voor de kenners van Ramsau , het is op Vorberg. Zomers is het goed wandelen en genieten van alles wat Ramsau te bieden heeft en dat is veel. Voor kinderen is er een Kali wandeling, een kinderklettersteig, strand en zwembad, avonturen park indoor en outdoor, en kinderactiviteiten. Kijken kan je op www.snow4rest.com , je kan in zomer en winter bij hen terecht. Tegenwoordig kan ook het hele huis voor groepen tot 20 personen gehuurd worden , leuk voor sportvrienden , vereniging of gewoon een grote familie.
Wij weten uit ervaring 1x in Ramsau ………….!
Wij krijgen vandaag ook 7 gasten en dat is het minimum dat we hebben tot september, we hebben constant gasten. Komt door de zomerkaart , waar je veel meer voor moet betalen (5 euro p.p per dag) maar daarvoor wel gebruik kan maken van heel veel dingen. Als je komt om te sporten of voor de mooie natuur, haal je het er niet uit. De mooie natuur is hier gratis. Niet alle gastgevers zijn bij de zomerkaart aangesloten. Bij ons is het dit jaar voor het eerst.
Afgelopen week was er een groot kletternfestival in Ramsau en de week daarvoor een groot paraglide festival. Er is altijd wel wat te beleven.

Hallo Nicolette Ja, Ramsau is geweldig, dat hebben we jaaaaaaaaaaaren meegemaakt. We logeerden altijd bij Alpenbad. Maar doordat onze dochter Natasja hier in Tirol met een Oostenrijker getrouwd is, zijn wij hier neergestreken sinds 6 jaar. Je haalt weer heel veel herinneringen bij ons op ! Even al je dagboeken lezen... Groetjes, Jeannette Barentsen http://www.JeannetteB.waarbenjij.nu

molenaar.ruesink 2017-03-13 21:15:18

hallo Nicolette, via de site van Jeanette kwam ik jou tegen. Wij wonen ook in de buurt: in Werfenweng en hebben daar een gasthof. Ramsau kennen we niet goed, alleen van bezoekjes aan de van Dissen (halve inwoners van jullie dorp), maar we komen er vast nog eens uitgebreid rondkijken. Ik schrijf zelf ook een web-log vol. Weet jij of de andere hollanders in Ramsau ook een weblog hebben? gr Ineke www.famsillevisinoostenrijk.web-log.nl